نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي توجه و ميدان دادن به روحيه پرسشگري دانش آموزان را از رويكردهاي تحولي امروز آموزش وپرورش دانست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  ، حجت الاسلام و المسلمين مصباحي مقدم صبح امروز در دومين روز از اولين همايش ملي نقش آموزش وپرورش در توسعه كارآفريني از منظر تحول بنيادين در  اردوگاه شهيد باهنر تهران  با اعلام اينكه از سال 1375 عضو شوراي عالي آموزش وپرورش هستم و از سال 1361 نيز به عنوان معلم در دانشگاه تهران تدريس داشته ام ، اظهار كرد : سند تحول بنيادين آموزش وپرورش پس از تهيه توسط يك كارگروه متخصص و تصويب در شوراي عالي آموزش وپرورش  و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدنبال ايجاد تحولي عظيم در آموزش وپرورش است .
 
وي با بيان اينكه مباني تعليم و تربيت اسلامي در سند تحول بنيادين گنجانده شده است،‌افزود : اين سند، اسناد پايين دستي همچون سند برنامه درسي ملي را نيز در خود جاي داده است .
 
حجت الاسلام و المسلمين مصباحي مقدم اضافه كرد : هدف سند تحول بنيادين تربيت نسل آينده كشور متناسب با هنجارها و ارزش هاي اسلامي است كه در اين ميان نقش معلم بسيار تاثير گذار مي باشد .
 
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه غفلت از روحيه پرسشگري دانش آموزان يكي از چالش هاي نظام  سنتي آموزشي كشور است، گفت : با توجه به قدرت فهم امروز دانش آموزان بايد  به پرسش هاي آنان در مدارس پاسخ داده شود تا آنان بتوانند استعدادهاي خود  را رشد داده و به كمال برسانند .
 
وي تصريح كرد : امروز آموزش وپرورش با رويكرد پژوهشي وپرداختن به آموزش هاي عملي ،تكيه بر محفوظات  را كنار زده است.
 
رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه دانش آموزان كارآفرين و نوآور بايد توسط آموزش وپرورش شناسايي شوند و عرصه هاي لازم براي پيشرفت  آنان فراهم شود،‌اظهار كرد :  جوانان  بسياري در كشور وجود دارند كه در صورت فراهم شدن  فرصت هاي لازم تحولات بسياري را بوجود خواهند آورد.
 
وي با بيان نوآوري و خلاقيت به موازات امكان خطا در كارها ادامه داد : سيره ائمه معصومين ( عليهم السلام ) نيز كار و فعاليت بوده است .
 
حجت الاسلام و المسلمين مصباحي مقدم ، اميرالمومنين ( عليه السلام ) را يك فعال حوزه توليد و كارآفرين توصيف و تصريح كرد : ارائه اين الگوها  براساس اهداف سند تحول بنيادين  به دانش آموزان موجب ايجاد انگيزه در آنان مي شود .
 
نماينده مردم تهران در مجلس  شوراي اسلامي با اعلام اينكه آموزش مهارت هاي زندگي و مهارت هاي شغلي براساس اهداف سند تحول بنيادين وارد نظام آموزشي كشور شده است ، افزود : صندوقي براي حمايت از كارآفرينان در كشور بايد ايجاد شود.
 
وي ادامه داد : علاقه به كار ، ابتكار و كارآفريني را نيز به همراه خواهد داشت و امروز سند تحول بنيادين بستر لازم براي كارآفريني در كشور را فراهم كرده است .
 
حجت الاسلام و المسلمين مصباحي مقدم با رد روحيه مصرف گرايانه  و تاكيد برخلاقيت و نوآوري خاطر نشان كرد : توفيق آموزش وپرورش و تمام معلمان در حركت تحولي جديد را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم. /ل

برچسب ها: روحیه ، پرسشگر ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار