کمیته نامگذاری شورای شهر معابر و میدان ها را تغییر نام می دهد که این تغییر نام موافقان ومخالفان خود را دارد که امروز سرانجام میدان الف با رأی اکثریت اعضا به نام آیت الله توسلی تغییر نام پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا دبیر امروز در آخرین دستور جلسه شورای شهر زمانی که موضوع تغییر نام میدان الف از سوی کمیته نامگذاری مطرح شد گفت: مردم از نامگذاری ما و این تغییر نامها راضی نیستند چرا خیابان ها و معابری که 100 سال قدمت دارند و مردم با آن اسم ها می شناسند را تغییر نام می دهید.
وی با اشاره به اینکه مثلا خیابان نیاوران که به نام خیابان شهید باهنر تغییر نام پیدا کرده گفت: مکانها و معابری را باید به نام این بزرگواران و شهدا نامگذاری کنیم که مردم آن را صدا بزنند نه خیابان نیاوران و یا میدان کاج که به نام شهید تهرانی مقدم نامگذاری شده اما مردم به همان اسم سابق آن را صدا می زنند.
*مطلق صحبت نکنید!
همچنین دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران با اعتراض به سخنان علیرضا دبیر گفت: چرا مطلق صحبت می کنید؟ و می گویید همه مردم از این تغییر نامها ناراضی اند.
وی با اشاره به اینکه قطعا زمان می برد تا مردم مردم به اسم جدید آن معبر یا خیابان عادت کنند گفت: باید این نامها حاوی پیام باشند و یا اگر معبدی یا میدانی در شهر به نامی نامگذاری شده که هیچ پیامی ندارد باید آن نام تغییر پیدا کند مثل میدان الف که هیچ پیامی ندارد و یک اسم خنثی است.
دانشجو اظهار داشت: جایگاه و نقش شهدا بسیار بالا است و ما باید طوری موضع گیری کنیم که حداقل بتوانیم نام شهدا را زنده نگه داریم.
همچنین آباد عضو کمیته نامگذاری شورای شهر گفت: منظومه هشت سال دفاع مقدس یک رسالت است که با تکرار نام شهدا می توانیم ابلاغ پیام کنیم./ل
برچسب ها: میدان ، توسلی ، پیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار