آمريکا هنوز در تحقيق درباره حمله به کنسولگري اين کشور در بنغازي که به کشته شدن چند آمريکايي انجاميد، به نتيجه نرسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لس آنجلس تايمز ؛ با گذشت تقريبا شش ماه از زماني که باراک اوباما رئيس جمهور (آمريکا) قول داد شبه نظامياني که سفير آمريکا در ليبي و سه آمريکايي ديگر را در شهر بنغازي ليبي کشتند،‌ مجازات خواهند شد، تحقيقات مشترک سيا و اف بي آي براي دستگيري سرکرده هاي آنها ظاهرا پيشرفت چنداني نداشته است.

مقامات رسمي مي گويند،‌ مقامات آمريکا هنوز بدرستي نمي دانند چه کسي آن دو حمله کوتاه اما شديد با يک  فاصله زماني هشت ساعته را به يک مجتمع ديپلماتيک و يک پايگاه سيا در نزديکي آن  طراحي و اجرا کرده بود. آن دو حمله  در اواخر روز يازده سپتامبر و اوايل روز بعد صورت گرفت.ماموران تجسس تاکنون چند نفر را شناسايي کرده اند که طي آن حملات تروريستي حضور داشتند اما هيچ يک به طور قطع با آن  حملات مرتبط نبوده اند.

اين تحقيق تحت الشعاع اتهامات جمهوري خواهان مبني بر قصور کاخ سفيد در پيش بيني و واکنش مناسب به آن حملات قرار گرفت. اين مسئله هرچه بيشتر جنبه سياسي به خود گرفته و براي چند هفته تاييد جان برنان نامزد اوباما براي رياست سيا را به تعويق انداخته است.
کميسيون اطلاعاتي سنا قرار است روز سه شنبه به طور غيرعلني در مورد نامزدي برنان راي گيري کند و انتظار مي رود سناي تحت کنترل دموکراتها اواخر اين هفته انتصاب وي را به اين سمت تاييد کند.

مقامات رسمي چند علت براي روند کند تحقيق درباره حملات بنغازي عنوان مي کنند. به گفته آنها، ماهيت غيرعادي آن حملات که ترکيبي از اقدام تروريستي و اوباش گري بود، موجب شده است تحقيق درآن خصوص  دشوارتر از تحقيق درباره يک توطئه به شدت هماهنگ شده از قبيل بمب گذاري هاي القاعده باشد. بعلاوه در شهر بنغازي که شبه نظاميان رقيب بر دولت ضعيف مرکزي مسلط اند و اوضاع  امنيتي همچنان متزلزل است،  کارآگاه هاي آمريکايي نمي توانند علنا   به جمع آوري شواهد يا پيدا کردن شاهد بپردازند. همچنين توان و تمايل دولتهاي تازه مستقر در ليبي، تونس و مصر  براي همکاري کمتر از حدي است که آمريکا انتظار داشت.




                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سیا ، آمریکا ، کنسولگری ، بنغازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار