دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم در نخستین هم اندیشی مدیران گروه های علوم قرآن و حدیث دانشگاه های تهران و قم ، که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد گفت: باید مبانی علوم انسانی باید مبتنی بر تفکر قرآن و عترت باشد.

به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نادری منش قائم مقام کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور  در این نشست با اشاره به رهنمودهایی که از سوی مقام معظم رهبری درخصوص تحول در علوم انسانی بیان نموده اند گفت: اگر قرآن و عترت را خوب نیاموزیم نمی توانیم بر اساس آن علوم انسانی را شکل دهیم و با توجه به اینکه فرهنگ ما قرار است الگوی بیداری اسلامی باشد، باید مبانی علوم انسانی مبتنی بر تفکر قرآن و عترت باشد و زیربنای این تحول درک صحیح از قرآن است.

وی با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است گفت: این شورا جهت دستیابی به اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، مشتمل بر هماهنگ سازی، فرهنگ سازی و نظام سازی قرآنی و با توجه به ماهیت تفکیک پذیر فعالیت های قرآنی در حوزه های آموزش عمومی، پژوهش و آموزش عالی و تبلیغ و ترویج قرآنی و کمیسیون های تخصصی سه گانه ای جهت هماهنگی بین دستگاه های مرتبط با این سه حوزه در تحقق اهداف در وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر شده است.

قائم مقام کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور  با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون آموزش و پژوهش قرآنی شکل دادن به پژوهش و آموزش قرآنی کشور است گفت: انتظار می رود که در تعریف سرفصلها، محتوا، تربیت نیروی انسانی و کمک به رشته های دیگر همه توان کشور به کار گرفته شود و بازنگری در سرفصلها و استفاده از دانشجویان و اساتید کارکشته باید در این حوزه مد نظر قرار گیرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه تحولات امروز دنیا بسیار پرسرعت شده است خاطر نشان کرد: در فرآیندهای جدید باید به بحث زمان توجه ویژه کرد و تحول در سرعت یادگیری به عنوان یک اصل در علوم حوزوی نیز در نظر گرفته شود.

گفتنی است این نشست با حضور دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم، دکتر سعید قدیمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی و مدیران گروه های علوم قرآن و حدیث دانشگاههای تهران و قم برگزار شد. /ع2
برچسب ها: دانشگاه ، آموزش ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار