با شعار كورش آسوده بخواب سفارت آمريكا و انگليس هم به خواب رفتند،پيگيري پرونده اختلاس در پتروشيمي،آیپک: آیت‌الله خامنه‌ای در بهترین شرایط قرار دارد،تحریف سخنان ثمره هاشمی در روزنامه دولت،اصرار براي افزايش حقوق و مزاياي خزانه دار کل کشور،نماینده تفت و میبد به کما رفت،اعطای تابعیت افغان به سه ایرانی،کمک دارویی کمیته امداد به تاجیکستان،، نگراني موساد از مقابله با صهيونيست‌ها به وسیله فیلم،اعتراف به شكست در برابر ایران،از مهمترین اخبار روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

با اين اسقاطي ها كه نمي شود براندازي كرد!

نشست پاريس كه از سوي شوراي هماهنگي سبز برگزار شد، بيشتر در رديف گردهمايي هاي نسل اول اپوزيسيون بود.
پايگاه اينترنتي اخبار روز (وابسته به طيفي از مخالفان مقيم آلمان) ضمن درج مطلب فوق، نسبت به خروج عوامل فتنه از كشور و عافيت گزيني در خارج هشدار داد.

اين سايت اينترنتي با اشاره به ميتينگ 15-10 نفره اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز در پاريس كه 2 هفته پيش و به بهانه سالگرد حصر موسوي و كروبي برگزار شد، نوشت: اميدواريم نسل دوم اپوزيسيون كه پس از سال 88 از كشور خارج شد به سرنوشت نسل اول كه از سال 60 خارج شد دچار نشود و دهه هاي ديگر همچنان از اين نشست ها برگزار نكند. اين نشست در رديف تمامي گردهمايي كه در سال هاي گذشته برگزار شده قرار مي گيرد، با اثرات كم بين المللي و اثرات داخلي بسيار ناچيز و شايد تنها براي آرامش وجدان برگزاركنندگان آن.

يادآور مي شود در نشست گروهك شوراي هماهنگي سبز، عناصر لنگه به لنگه ضدانقلاب از جمله اردشير اميرارجمند، بابك امير خسروي (توده اي سابق)، رجب مزروعي، بيژن حكمت، تقي رحماني، حمزه غالبي، احمد سلامتيان، حسن شريعتمداري، رضا عليجاني، علي كشتگر، سراج ميردامادي، كريم لاهيجي، هوشنگ اسدي و چند تن از سلطنت طلبان حضور به هم رسانده بودند.

تركيب عجيب و غريب اين نشست هماهنگي هر چند به تعبير اخبار روز داراي كمترين اثر و خاصيت بوده اما سزاوار تبريك گفتن به طيف فتنه گر جبهه اصلاحات است كه هر از چند گاه يك بار ياد ادعاي حمايت از نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي مي افتند اما در عين حال فرستادگان آنها به خارج باغ وحش كاملي از جريان هاي ضدانقلاب راه انداخته اند.
 
علت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدي هاشمي

رئيس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان مي گويد هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري بازي ساز باشد بهتر است تا بازيگر.
محمدجواد حق شناس در مصاحبه با تسنيم، اظهار داشت: با شناختي كه از آقاي هاشمي دارم؛ مطمئن هستم كه در انتخابات آينده به شدت اثرگذار است، اما نه به عنوان يك بازيگر، بلكه به عنوان يك بازي ساز. نگاه من اين است.

وي مي افزايد: بعضا آدم مي بيند كه كسي احساس مي كند از موقعيت بازي سازي به بازيگري تبديل شود. اينكه آقاي هاشمي بازي سازي مي كند را صددرصد نمي گويم، اما احتمال بازيگري ايشان بسيار ضعيف است.

مدير مسئول روزنامه توقيف شده اعتماد ملي مي گويد: براساس شناختي كه از فضا، موقعيت و رفتارهاي ايشان (هاشمي) دارم، احساس من اين است كه تلاش وي بر اين است كه در انتخابات اثرگذار و بازي ساز باشد اما اينكه بخواهد به خودش ختم شده و خودش وارد صحنه شود، احساس من اين است كه بيشتر تمايل تيم دولت و احمدي نژاد است.

 چون احمدي نژاد هم در 84 و هم 88 فضا را دوقطبي كردند و در اين فضاي دوقطبي به نظر مي رسد كه احساس مي كند كه برنده شده است. بدشان نمي آيد كه اين فضاي دوقطبي را در سال 92 هم تكرار كند. احساسشان اين است كه در اين فضاي دو قطبي برنده خواهند بود. اين دو قطبي با حضور هاشمي برايشان محقق مي شود.

حق شناس اين را هم گفته كه در صورت نيامدن خاتمي، احزاب اصلاح طلب چند ساز و كار و از جمله «پارلمان اصلاحات»، «طرح مناسك كواكبيان» و «تشكيل اتاق فكر» را براي رسيدن به اجماع بررسي خواهند كرد.
 
نه آمريكا و نه روسيه نمي توانند ايران را از معادله سوريه كنار بگذارند

آمريكا مجبور شده به راه حل روسي در بحران سوريه تن دهد اما قطعا آنها نمي توانند يك بازيگر مهم و اصلي به نام ايران را از اين معادله كنار بگذارند.

روزنامه سعودي الحيات چاپ لندن در گزارشي كه به نشست رم با حضور آمريكا و گروه هاي معارض سوري اختصاص داشت، نوشت: پيغام اين اجلاس اين بود كه آمريكا و متحدانش براي سرنگوني حكومت اسد نمي جنگند و به دنبال راه حل روسي هستند. سنگ بناي اين راه حل در ژنو گذاشته شد كه طي آن روسيه متعهد شد براي بقاي نظام اسد نجنگد و به كناره گيري تدريجي وي رو كند.

الحيات مي نويسد: اينك به ائتلاف معارضان، فشار وسيعي وارد مي شود تا وارد گفت و گوي جدي با اسد شوند و دولت انتقالي اي تشكيل شود كه در آن بشار اسد رئيس جمهوري سوريه باقي بماند و خود رياست اصلاحات را بر عهده بگيرد.در حال حاضر غربي ها ادامه كمك هاي مالي و نظامي و سياسي را مشروط به قبول اين طرح دانسته اند و تهديد كرده اند كه در صورتي كه مخالفان اين طرح را نپذيرند از معادلات جاري در سوريه حذف خواهند شد.

الحيات با بيان اينكه معارضان در ابتدا نمي خواستند كه در اجلاس رم شركت كنند اما تحت فشار غربي ها به خصوص آمريكايي ها پذيرفتند كه كوتاه بيايند نوشت: هدف اصلي آنها از شركت در اين اجلاس قبل از هر چيز اين بود كه از شكاف و دودستگي بيشتر در ميان خود جلوگيري كنند. براي همين پذيرفتند كه واقعيت را بپذيرند و پيشنهادهاي مشترك روسيه و آمريكا را قبول كنند.

تحليلگر روزنامه سعودي معتقد است اما اين سناريوي خوش آب و رنگ كه آمريكايي ها و روس ها بر سر آن توافق كرده اند نياز به عوامل بسياري براي موفقيت دارد. اعتماد دو طرف از بين رفته و براي اين كه بتوان اين اعتماد از دست رفته را احيا كرد، نياز به زمان دارد. واقعيت اين است كه روسيه به هيچ وجه اجازه نخواهد داد سناريوي يمن در سوريه تكرار شود.

الحيات آن گاه تاكيد كرد: در اين ميان يك بازيگر مهم و اصلي وجود دارد كه بسيار تعيين كننده و سرنوشت ساز است؛ ايران كه همه نوع حمايتي را از نظام سوريه به عمل آورده است. ايران مي خواهد كه راه حل سوري در مذاكرات كامل با غرب حاصل شود و هيچ كدام از طرف هاي مصر و تركي نيز نقشي در آن نداشته باشند. قطعا آمريكايي ها و روس ها نمي توانند ايران را از اين معادله كنار بگذارند.
 
كلنجار صهيونيست ها با آمريكا در آيپك مقابل ايران كوتاه نياييد!

سخنرانان نشست لابي صهيونيستي آيپك معتقدند تحريم ها عليه ايران بي اثر بوده و ايران در موقعيت پيشرفت قرار دارد.
مايكل اورن سفير اسرائيل در آمريكا كه در همايش «آيپك» سخنراني كرد، گفت «تحريم ها توان توقف برنامه اتمي ايران را ندارد.
وي همچنين گفت: راكت هاي ايران در دست نيروهاي همپيمان اين رژيم، اكنون بخش هاي زيادي از اسرائيل را در تيررس خود قرار داده است».

وي گفت: ايران كه تهديد به نابودي اسرائيل كرده است، از تازه ترين دور مذاكرات براي پيشبرد غني سازي مواد هسته اي خود استفاده مي كند. اين كشور مذاكرات را به درازا مي كشاند و ضمن انجام مذاكرات، به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: ديپلماسي كارساز نبوده و تحريم ها نيز مانع از آن نشده است كه ايران دست از هدف مشكوك توليد يك موشك هسته اي بردارد كه مي تواند مواضعي را در سراسر خاورميانه، به ويژه اسرائيل، هدف قرار دهد.اليوت ابرامز مشاور امنيت ملي آمريكا در زمان رونالد ريگان در واشينگتن نيز در اين نشست گفت «مذاكرات دولت ها با ايران مثل گفت و گو ميان خودشان است نه با ايران، چون غرب به شدت و به طرزي خطرناك، كوتاه آمده است.

وي كه در دولت بوش نيز فعاليت كرده، مي گويد: هيچ پيشرفتي در مذاكرات محسوس نيست و (آيت الله) خامنه اي در موقعيتي متفاوت با ماست.علاوه بر «ايهود باراك»، وزير دفاع و «مايكل اورن» سفير اسرائيل در آمريكا، «دنيس راس»،مشاور ويژه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در امور خاورميانه و يكي از مقامات ارشد وزارت امور خارجه اين كشور نيز در مراسم افتتاح اين همايش سالانه شركت كردند.

يادآور مي شود همزمان با نشست آيپك، مؤسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل در تحليلي خاطرنشان كرد: ايران به توسعه برنامه هسته اي خود ادامه مي دهد و از ديگر سو اسلام سياسي همچنان مشغول توسعه نفوذ خود در منطقه است اين فرآيند پيچيده بر آينده اسرائيل تأثير مي گذارد.

اين گزارش مي افزايد: روند تحولات در خاورميانه به گونه اي پيش مي رود كه آمريكا سعي مي كند تا با فاصله گرفتن از مسائل خاورميانه هم نيروهايش را از عراق و افغانستان عقب بكشد و هم از هر اقدام نظامي عليه ايران صرف نظر كرده و از دخالت در سوريه نيز پرهيز كند. با اين وجود مسائل و مشكلات همچنان به قوت خود باقي است و گرچه زمان مقابله جدي با اين مسائل نيز فرا رسيده است، اما چنانچه هر چه زودتر چاره اي براي رفع اين مسائل انديشيده نشود، اين بحران ها از كنترل خارج مي شوند.

به اعتقاد تحليلگر اين مؤسسه صهيونيستي، هماهنگي راهبردي نزديك ميان دولت دوم اوباما و اسرائيل براي اسرائيل بسيار حياتي است. شايد متأثر از فشار شديد لابي صهيونيستي بر مقامات آمريكايي بود كه جو بايدن معاون اوباما مجبور شد در نشست آيپك بگويد: همه گزينه ها و از جمله گزينه نظامي روي ميز است و اوباما در مورد عزم خود براي بازداشتن ايران از دسترسي به سلاح هسته اي بلوف نمي زند.
دولت آمريكا هم اكنون با كسري بودجه 7/16تريليون دلاري دست و پنجه نرم مي كند.
 
با شعار كورش آسوده بخواب سفارت آمريكا و انگليس هم به خواب رفتند

انقلاب پيچيده ايران زماني رخ داد كه سفارت خانه هاي آمريكا و انگليس خيال مي كردند هيچ تهديدي متوجه ثبات در ايران نيست.
اينها تحليل مايكل اكس ورثي پژوهشگر انگليسي است. كتاب اكس ورشي تحت عنوان «ايران انقلابي: تاريخ انقلاب اسلامي» منتشر شده است. به گزارش هفته نامه اكونوميست؛ «محمدرضا پهلوي آخرين شاه ايران، در سال 1971 در كنار آرامگاه بنيانگذار پادشاهي ايران گفت كوروش! آسوده بخواب؛ زيرا كه ما بيداريم.

 اينگونه سخن گفتن، چنين تصوري را ايجاد مي كرد كه خاندان پهلوي، سلسله اي محبوب است كه الگوي پادشاهي هخامنشي را دنبال مي كند. با اين حال، در كمتر از يك دهه، مردم ايران حكومت وي را تحت رهبري آيت الله روح الله خميني سرنگون كردند» اين ديپلمات سابق انگليسي كه اكنون مدير مركز مطالعات ايران در دانشگاه اكستر است، هر چند لحني دشمنانه عليه انقلاب دارد، درباره راز پيروزي انقلاب اسلامي مي گويد: دوره هاي طولاني اعتراض و سوگواري كه به نام يوم الله شناخته مي شود به عنوان ريه هاي انقلاب عمل تنفس را انجام داده است.

اكس ورثي هر چند به عقده گشايي عليه ولايت فقيه پرداخته اما به اجبار اذعان كرده است: ادبيات و سخنوري هاي مذهبي، مردم را به جنگ هشت ساله با صدام علاقه مند كرد و بسياري را به اين امر متقاعد نمود كه جنگ دو كشور، ادامه نبرد ميان يزيد خليفه بدانديش باستاني و امام حسين پيشواي شهيد شيعيان است. بسياري از عمليات هاي ايران نيز از روي نام مكان هاي مقدس شيعيان برداشته مي شد.

پيگيري پرونده اختلاس در پتروشيمي

پرونده اختلاس در پتروشيمي در دست رسيدگي است و بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده است.
مديركل سازمان بازرسي ايلام ضمن بيان اين خبر گفت: پتروشيمي ايلام از ابتدا به دلايل مختلفي از جمله مشكلات ساختاري در بدو امر گرفتار مشكلات عديده اي شد و سرانجام سهل انگاري مراجع مختلف در گذر زمان بر عملكرد پتروشيمي ايلام، باعث اختلاس در اين پروژه صنعتي استان شد و پرونده آن همچنان مفتوح است.

علي مهديخاني با اشاره به اينكه سال گذشته سازمان بازرسي بر حسب وظيفه ذاتي خود از پتروشيمي ايلام بازرسي به عمل آورد كه تخلفات گسترده مالي در اين مجتمع براي بازرسان محرز شد و پرونده آن جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذيصلاح ارجاع داده شد، اظهار داشت: در حال حاضر در دادسراي عمومي و انقلاب تهران، پرونده اين اختلاس در دست رسيدگي است و در بخشي از آن منجر به صدور كيفرخواست شده و در دادگاه عمومي تهران در حال رسيدگي است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان احمد شوهاني نماينده مردم ايلام نيز گفت: براساس مدارك و مستندات موجود، مبلغ واقعي اختلاس در پتروشيمي ايلام 440 ميليارد تومان است.اين گزارش حاكي است متهم اصلي پرونده كه اكنون در بازداشت به سر مي برد، 5 سال به عنوان مديرعامل مجتمع پتروشيمي ايلام فعاليت مي كرد، او همچنين سالها، يكي از مديريت هاي حساس شركت بازرگاني پتروشيمي PCC را قبل و بعد از خصوصي سازي اين شركت بر عهده داشته است و شبكه گسترده اي از شركاي راهبردي را به منظور سوءاستفاده اقتصادي در داخل ايران و خارج از كشور در حوزه تجارت محصولات پتروشيمي و به خصوص صادرات اين محصولات براي خود ايجاد كرده است.

گزارش باشگاه خبرنگاران مي افزايد: حضور برخي از بدهكاران دانه درشت بانكي و فعاليت شركت هايي صوري به نام سهامدار بخش خصوصي به چالش جديد توسعه پتروشيمي كشور تبديل شده و از رونق توليد كاسته است.با وجود سپري شدن 9 سال از تاسيس پتروشيمي ايلام، هنوز بزرگترين واحد توليد اتيلن غرب ايران در مدار بهره برداري قرار نگرفته است.

بر اين اساس شركت ملي صنايع پتروشيمي از برخي سهامداران اين پتروشيمي به مراجع قضايي شكايت كرده است هر چند گوش برخي از سهامداران خصوصي پتروشيمي ايلام براي انجام تعهدات قراردادي و قانوني به شكايت، اولتيماتوم و ضرب الاجل بدهكار نيست.
 
*وطن امروز:

آیپک: آیت‌الله خامنه‌ای در بهترین شرایط قرار دارد


به گزارش روزنامه اسرائیل هایوم، الیوت آبرامز از مشاوران و اعضای دولت بوش و عضو ارشد بخش مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا در افتتاحیه کنفرانس آیپک در شهر واشنگتن اذعان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در بهترین شرایط قرار دارد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار گرفته‌اند.

به گزارش روزنامه اسرائیل هایوم که در سرزمین‌های اشغالی چاپ می‌شود، میشائیل اورن سفیر رژیم غاصب صهیونیستی در ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در افتتاحیه کنفرانس آیپک در شهر واشنگتن، تحریم‌های وضع شده علیه تهران را بی‌اثر و فاقد توانایی لازم برای توقف فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان عنوان کرد.

همچنین الیوت آبرامز از مشاوران و اعضای دولت بوش و عضو ارشد بخش مطالعات خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا در سخنان خود در این کنفرانس اذعان کرد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران در بهترین شرایط قرار دارد و این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضع ضعف قرار گرفته‌اند. ایهود باراک، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نیز طی سخنان خود در افتتاحیه کنفرانس آیپک، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل عنوان کرد.

تحریف سخنان ثمره هاشمی در روزنامه دولت

مجتبی ثمره‌هاشمی، دستيار ارشد رئيس‌جمهور به‌خاطر مطلب منتشرشده به نقل از او در روزنامه‌ ایران به این روزنامه تذکر داد. در خبری که به نقل از روابط عمومی کل سازمان صداوسیما منتشر شده، آمده است: «در مطلبی که صبح روز گذشته روزنامه‌ ایران منتشر کرد، مجتبی ثمره‌هاشمی درباره‌ تیتر اول این روزنامه در روز شنبه (12 اسفندماه) گفته بود: از این روزنامه به‌خاطر تحریف سخنانم درباره‌ عملکرد رسانه ملی گلایه دارم.

 ثمره‌هاشمی در واکنش به تیتر اول روزنامه‌ ایران‌که از سخنان او استخراج شده بود، به روزنامه‌ ایران نامه‌ای نوشت و توضیحاتی را درباره‌ این موضوع ارائه کرد. او در این نامه آورده است: روز چهارشنبه پس از جلسه‌ هیات‌دولت، خبرنگار روزنامه‌ ایران از من سوالاتی را درباره‌ عملکرد صداوسیما پرسید و من پاسخ دادم؛ اما با کمال تعجب دیدم این سخنان تحریف شده است.

*خراسان:

اصرار براي افزايش حقوق و مزاياي خزانه دار کل کشور

در حالي که دولت در شهريورماه امسال با ابلاغ دستوري، امتياز شغلي خزانه دار کل کشور را 15000 تعيين و حقوق و مزاياي وي را همتراز استانداران و سفراي ايران در ساير کشورها محسوب کرد، اين مصوبه به دليل مغايرت با برخي قوانين مورد اعتراض يکي از مراکز نظارتي قرار گرفت و باطل شد اما دولت مجددا طي روزهاي اخير با تصويب مصوبه اي جديد به شماره "240612/ت47449هـ" اين امتياز شغلي را براي خزانه دار کل کشور مصوب کرد.

هشدار به دولت درباره ابلاغ يک مصوبه عجيب

بر اساس نامه يک نهاد نظارتي به مسئولان اجرايي، اين نهاد به دولت هشدار داده هرچه سريعتر نسبت به تشريح دلايل ابلاغ يک بخشنامه به ارکان اقتصادي قوه مجريه اقدام کند. بر اساس اين ابلاغيه دولت، طرحهاي فولادي سرمايه گذاري شده توسط بخش خصوصي از شمول برخي مواد آيين نامه وصول مطالبات سررسيد گذشته مستثني مي شوند که بر اين اساس، سازمان ثبت اسناد و سازمان بورس ديگر موظف به ارائه اطلاعات مورد درخواست مؤسسات اعتباري درخصوص اين دسته از اشخاص که بدهي معوق دارند، نيستند.

*آرمان:

خنثی شدن دو موشک در عراق

شنیده شد که دو موشک دیگر در شهرهای مذهبی عراق خنثی شد. شفق‌نیوز نوشت؛ یک منبع آگاه پلیس سامرا که نخواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای پلیس توانستند دو موشک در منطقه  «صناعی»  در مرکز شهر سامرا که مرقد دو امام عسگری را نشانه گرفته بودند، کشف کنند. این منبع افزود: نیروهای امنیتی برای شناسایی جریانی که قصد اجرای چنین عملیاتی در سامرا را داشته، درحال تحقیق هستند.

نماینده تفت و میبد به کما رفت

شنیده شد که ایلنا نوشت؛ سیدجلال یحیی‌زاده، نماینده مردم تفت و میبد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس که یکشنبه‌شب به‌دلیل سکته قلبی در بیمارستان فیروزگر تهران بستری شده بود به علت بهبودی نسبی به بخش منتقل شده بود دیروز به دلیل وخامت حالش به کما رفت. وي هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برد.

اعطای تابعیت افغان به سه ایرانی

شنیده شد که رئیس‌جمهور افغانستان با اعطای تابعیت افغان به سه ایرانی موافقت کرد. تابناک به نقل از باختر نوشت؛ حامد کرزای دیروز با اعطای تابعیت افغان به این سه ایرانی که اعضای یک خانواده هستند، موافقت کرده است. بر اساس این خبر، این فرمان کرزای بر اساس بند یک از ماده 40 قانون ملیت جمهوری اسلامی افغانستان و حکم کمیسیون بررسی امور ملیت افغانستان صادر شده است. این خانواده سه نفره در گذشته در استان کردستان ایران ساکن بوده‌اند و پس از مهاجرت، از 13 سال پیش تاکنون در افغانستان سکونت داشته‌اند. در فرمان کرزای از وزرای کشور و خارجه و دیگر ارگان‌های مربوط خواسته شده شرایط اجرای آن را فراهم نمایند.

دستگیری ناشر اکاذیب در قم

شنیده شد که رئیس پلیس فتای قم از دستگیری عامل انتشار اکاذیب در اینترنت خبرداد. سرگرد رضایی دراین‌باره گفت: به دنبال شکایت نماینده حقوقی یکی از شرکت‌های تعاونی استان قم مبنی براینکه فردی ناشناس اقدام به درج مطالب کذب علیه این شرکت کرده، ماموران اقدامات خود در این زمینه را آغاز کردند.

وی با اشاره به اظهارات وکیل شرکت، افزود: فردی ناشناس اقدام به طراحی و ساخت صفحه‌ای با محتوای دروغین و کذب کرده بود و از طرفی این شخص با ارسال پیامک به کلیه اعضا اطلاع‌رسانی کرده که از صفحه مزبور برای رویت مطالب کذب علیه شرکت بازدید کنند. رضایی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته روی وبلاگ موردنظر و تحقیقات فنی و تخصصی متهم اهل و ساکن قم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد که وی پس از رویت مستندات و مدارک غیرقابل انکار به جرم خود اعتراف کرد.

کمک دارویی کمیته امداد به تاجیکستان

شنیده شد که مراسم گرامیداشت هیجدهمین سالگرد تاسیس نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقر در تاجیکستان دوشنبه‌شب در پایتخت این کشور برگزار شد. عصرایران نوشت؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: این نهاد خیریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی(ره) تاسیس و به کمک و مساعدت مردم محتاج و نیازمند در سراسر ایران و برخی از کشورها شتافت.

علی‌اصغر شعردوست افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در طول 18 سال فعالیت خود در تاجیکستان به ده‌ها هزار خانوار بی‌بضاعت خدمات، کالا و مستمری ارائه کرده است. شعردوست گفت که در این مدت نیز به هزاران خانوار نیازمند خدمات دارویی ارائه شد و بیش از 170 هزار نفر دانش‌آموز و هفت هزار دانشجوی کم و بی‌بضاعت هم از خدمات متنوع این نهاد بهره‌مند شدند.

ولایتی کاندیدای 1+2، قالیباف معاون اولش

شنیده شد که احمدی‌نژاد سعی در اعمال مدل روسی مدودف و پوتین در ایران دارد. انتخاب به نقل از الحیات نوشت؛ این روزنامه به نقل از منابع خود می‌نویسد که احمدی‌نژاد محوبیت زیادی در مناطق روستایی دارد که 60 درصد رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهد. این روزنامه در ادامه به نقل از منابع خود درخصوص ائتلاف 1+2 نوشت: این ائتلاف به دنبال معرفی قالیباف یا ولایتی است که البته یکی از آن دو معاون رئیس‌جمهور می‌شود.

 البته گمانه‌زنی‌های حاکی از آن است که ولایتی به عنوان رئیس‌جمهور و قالیباف به عنوان معاون اولش ترجیح داده می شود. الحیات در پایان نوشت: نگاه‌ها همچنان به هاشمی رفسنجانی دوخته شده است. براساس ادعای این روزنامه، شنیده‌ها نیز حکایت از آن دارد که او در دقیقه 90 اعلام حضور خواهد کرد.

 احمدی‌نژاد به دانشگاه شریف می‌رود

شنیده شد که رئیس‌جمهور روز یکشنبه هفته آینده به دانشگاه صنعتی‌شریف می‌رود. شفاف نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد که حدود 6 سال است در هیچ دانشگاهی حضور نیافته، یکشنبه هفته آینده به دانشگاه صنعتی‌شریف خواهد رفت. رئیس‌جمهور قرار است ضمن حضور در دانشگاه شریف در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یافته و به سوالات آنان نیز پاسخ دهد. قرار است روز شنبه خبر رسمی حضور احمدی‌نژاد به دانشگاه صنعتی‌شریف و دیدار و گفت‌وگو با دانشجویان این دانشگاه اعلام شود.

تشکیل یک جبهه اصولگرای دیگر در مجلس

شنیده شد که جبهه عدالت و کارآمدی متشکل از 65 نماینده مجلس و 35 نفر از چهره‌های سیاسی خارج از مجلس تا پایان سال جاری تشکیل می‌شود. تسنیم نوشت؛ نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس از تشکیل جبهه عدالت و کارآمدی در مجلس خبر داد و گفت: این جبهه با رویکرد کمک به آماده‌سازی فضای انتخابات و شایسته‌گزینی برای انتخابات تشکیل می‌شود و از این به بعد فعالیت‌های خود را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه می‌دهد؛ درواقع از اکنون شروع به‌کار می‌کند و در آینده دامنه فعالیت خود را گسترده خواهد کرد. اسماعیل جلیلی تاکید کرد: جبهه‌ای که با این قدرت درحال شکل‌گیری است، حتما گزینه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم معرفی خواهد کرد.

شرط علنی بودن دادگاه كهريزك

شنیده شد که وکیل يكي از متهمان كهريزك گفت:‌ درباره احضاریه دادگاه متهم ح.ز.د، اظهار داشت: صبح روز دوشنبه حکم ابلاغ وی را به عنوان وکیلش از شعبه 76 دادگاه کیفری تحویل گرفتم. محمد اصلانی ادامه داد: حضور یا عدم حضور موکلم در دادگاه قانونی است چرا که در ابلاغ حضور وی در دادگاه الزامی برای آن در نظر گرفته نشده است.

باشگاه خبرنگاران نوشت؛ وی درباره علنی بودن دادگاه 20 اسفند کهریزک، تصریح کرد: علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه را هیات قضات تعیین می‌کند و تاکنون اين هیات تصمیمي مبني بر علنی بودن این دادگاه اتخاذ نكرده است. وی با بیان اینکه مطابق قانون برگزاری دادگاه‌ها علنی است، مگر اینکه برخلاف امنیت کشور یا فسادآور باشد، خاطرنشان كرد: شکات و یا متهمان می‌توانند تقاضای علنی بودن دادگاه را به هیات قضات ارائه دهند و اعضای اين هیات تشخیص‌دهنده اصلی چگونگی برگزاری دادگاه هستند.

*جمهوری:

 نگراني موساد از مقابله با صهيونيست‌ها به وسیله فیلم

توجه شيعيان مصري به استفاده از ابزار سينما براي مقابله با صهيونيست‌ها موجب نگراني موساد از كاهش نفوذ خود در كشور شده است. هيات نظارت بر فعاليت‌هاي هنري مصر، سال گذشته اجازه ساخت دو فيلم را به كارگردانان شيعه اين كشور داد كه يكي از آنها برگرفته از كتاب "پايتخت جهنم" نوشته محمدالدريني يكي از شيعيان معروف مصر است.

 مقاومت عوامل صهيونيستي در برابر ساخت اين دو فيلم در طول يكسال اخير جريان‌هاي مصري شيعي و غيرشيعي را وادار كرد با حمايت از ساخت آنها تمايل خود را براي مقابله با دشمن افزايش دهند. حال محمدالدريني تعداد فيلم نامه‌هاي ضد صهيونيستي خود را به 12 مورد رسانده و از جمله اكنون درصدد ساختن فيلمي به نام "ترس در اسرائيل" است كه اقدامات يك افسر اطلاعاتي مصر عليه اسرائيل را در زمان عبدالناصر به تصوير مي‌كشد.

 اين افسر اطلاعاتي مصطفي حافظ نام داشت و رژيم صهيونيستي براي ترور او جايزه‌اي 10 ميليون دلاري تعيين كرده بود. فيلم ديگري كه هنرمندان شيعه مصر به مناسبت چهلمين سالگرد جنگ رمضان در تدارك ساخت آن هستند "زبان تمساح" نام دارد. اين فيلم روايتگر يكي از درگيري‌هاي ارتش مصر با ارتش صهيونيستي و شهادت "عبدالمنعم رياض" از افسران مصري است كه ماجراي آن به سازمان ملل نيز كشيده شده است.

اعتراف به شكست در برابر ایران

صهيونيست‌ها هم به شكست خود و سياست‌هاي آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران اعتراف كردند. تزيپي ليوني، وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي گفت: سياست تحريم‌ها و تهديد به جنگ آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران به شكست انجاميده است. رئيس سابق اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي نيز گفته است واشنگتن و تل آويو بر سر برنامه هسته‌اي ايران دچار اختلاف نظر هستند.

بزرگترين بازار غيرقانوني مواد مخدر در آمریکای جنوبی

عليرغم كاهش مساحت زيركشت غيرقانوني كوكائین در آمريكاي جنوبي در سال 2011 ميلادي در مقايسه با سال قبل، كشفيات بالاي كانابيس در آمريكاي جنوبي همچنان رو به افزايش است.

به گزارش مركز اطلاعات سازمان ملل، آمريكاي مركزي و كارائيب همچنان به عنوان محل ترانزيت اصلي براي قاچاق كوكائين از آمريكاي جنوبي به بازار آمريكاي شمالي به شمار مي‌روند و پس از يك كاهش در سال‌هاي اخير، قاچاق كوكائين از زير منطقه كارائيب افزايش پيدا كرده است.

براساس همين گزارش، آمريكاي شمالي همچنان بزرگترين بازار غيرقانوني مواد در جهان به شمار مي‌رود. اين منطقه همچنين بالاترين ميزان مرگ و مير مربوط به مواد مخدر را داراست. تقريباً از هر 20 مرگ و مير در افراد بين 15 تا 64 سال در آمريكاي شمالي، يك مرگ مربوط به مصرف مواد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.