کارشناس ارشد فناوری نانو گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر ویژه، به کارگیری فناوری نانو در بخش کشاورزی به ویژه در استانهای همچون کردستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، قاسمی در همایش آشنایی با فناوری نانو در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج گفت: استان کردستان در رتبه بندی استفاده از فناوری نانو در کشور در جایگاه 30 قرار دارد و این در حالی است که در اکثر شاخه ها و علوم از جمله کشاورزی موقعیت استان برای بهره برداری از دانش نانو وجود دارد.
کارشناس ارشد فناوری نانو با بیان اینکه ایران رتبه 33 در زمینه اختراعات نانو را دارد، افزود: بیشترین سرمایه گذاری ایران در حوزه نانو در بخش پژوهش و تحقیقات است و در کشور 95 مرکز تحقیقات و پژوهش در حوزه نانو فعالیت دارند.
قاسمی با بیان اینکه 15 هزار نفر از جمعیت کشور در حوزه نانو تحقیق می کنند، گفت: از جمعیت 74 میلیونی کشور 15 هزار محقق نانو فعالیت می کنند و تاکنون بیش از 30 اختراع توسط محققان ایرانی در زمینه نانو ثبت اختراع شده است که 22 مورد آن در سال 2012 به ثبت رسیده است.  
قاسمی با بیان اینکه لازم است ایران هم در زمینه بکارگیری فناوری نانو تلاش خود را افزایش دهد، افزود: ایران در زمینه چاپ مقالات "ای اس آ" در جهان رتبه 9 را دارا است که ترویج آموزش عمومی نانو، فراهم سازی تقویت زیرساخت ها، ارتقا همکاری ها، توسعه و بهره مندی از سرمایه انسانی، راهبردی تحقیقات هدفمند نانو، تسهیل و تسریع تجاری سازی، ارتقاء صنایع و برنامه ریزی اهداف نانو از مهمترین اولویت های ایران در زمینه ترویج و گسترش استفاده از این دانش روز جهان است./ع
برچسب ها: نانو ، آموزش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.