طي چند روز گذشته قیمت برخي خودروهای پرتیراژ داخلی، به کمتر از نرخ رسمی رسيده اما به گفته نمايندگان خودروساز اين روند کاهشي موقتي است چراکه قيمت تمام شده خودرو رو به افزايش است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، تاکیدات صورت گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروهای داخلی در جلسه یکشنبه آینده شورای رقابت موجب شده تا قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش يابد.

در این شرایط مصرف‌کنندگان نیز از خرید خودرو خودداری کرده و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

در همين ارتباط احمد نعمت‌بخش نيز اظهار داشت: ‌به دنبال برخی اظهارات صورت گرفته مبنی بر کاهش قیمت رسمی خودروها، مردم خرید این محصول را متوقف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آستانه سال نو بسیاری از مردم با وجود نیاز به خودرو، خرید خود را به پس از کاهش قیمت‌ها موکول کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با شرایط ایجاد شده در روزهای اخیر گردش نقدینگی در سیستم مالی خودروسازان متوقف شده است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد:‌ با توقف خرید خودرو از سوی مردم و کاهش ورود نقدینگی به سیستم مالی خودروسازان، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز متوقف شده است. با ادامه یافتن این وضعیت تیراژ تولید قطعات کاهش یافته و به دنبال آن با کمتر شدن میزان تولید خودرو باز هم شاهد افزایش قیمت این محصول خواهیم بود.

وی افزود: این در حالی است که تصور شکل گرفته در زمینه کاهش قیمت رسمی خودروها کاملا نادرست بوده و قیمت‌ها به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت زیرا قرار نیست خودروسازان محصولاتشان را با ضرر و زیان بفروشند.

بر اساس اين گزارش ميرخواني رشتي رييس انجمن خودروسازان نيز تاکيد کرد:رکود ايجاد شده در بازار به ضرر مردم است چراکه اين کاهش قيمت در بازار موقتي است و ادامه نخواهد داشت.

وي ادامه داد: به طور قطع ، قيمت تمام شده خودرو با توجه به افزايش ماليات بر ارزش افزوده و هزينه هاي تجهيز محصول به استاندارد يورو4 و ايربگ در سال آينده افزايش خواهد يافت.

ميرخواني تصريح کرد: اگر در اين شرايط ، وعده هاي داده شده به اين بخش همچون ارز مبادله اي و تسهيلات حمايتي  اجرايي نشود زيان خودروسازان در سال آينده نيز ادامه خواهد داشت و بدهي آنها به قطعه سازان پرداخت نمي شود و اين صنعت از حرکت باز مي ماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار