به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجری طرح احداث خط لوله ری - کن با اعلام این خبر گفت: هدف از اجرای طرح احداث خط لوله جدید انتقال فرآورده های نفتی از پایانه نفتی ری به انبار نفت کن، جایگزینی این خط با خط لوله قدیمی ١٢ اینچ شهر تهران است.
محمد سکاکی افزود: خط ١٢ اینچ علاوه بر اتمام عمر مفید بهره برداری، از بافت مسکونی و محل های پرازدحام کلان شهر تهران گذر کرده است که خطرهای بالقوه زیادی را برای ساکنان مناطق مسکونی پایتخت به همراه داشت و سال هاست که وزارت نفت درباره خطرهای این خط لوله به سازمان های مختلف هشدار می دهد.
وی ادامه داد: انتقال فرآورده با خطی که از محل های پر رفت و آمد گذر کرده و عمر مفید آن نیز تمام شده، ایمن نبود که بر این اساس احداث خط لوله جدید از سال های گذشته به منظور پیشگیری از حادثه در شهر در دستور کار قرار گرفته بود.
سکاکی افزایش ظرفیت انتقال فرآورده در شهر پرجمعیت تهران را از دیگر اهداف اجرای این پروژه خواند و افزود: ظرفیت خط جدید انتقال، ٨٠ هزار بشکه در روز است که نسبت به خط لوله قدیمی با ٦٠ هزار بشکه ظرفیت انتقال، ٢٠ هزار بشکه افزایش یافته است.
مجری طرح احداث خط لوله ری – کن تاکید کرد: این خط فرآورده های بنزین، گازوییل و نفت سفید تمام جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی در شعاع ٢٤ کیلومتری انبار کن را تامین می کند.
محمد سکاکی اظهار کرد: با بهره برداری از خط لوله ری – کن حداقل از تردد ٣٥٠ نفتکش از پایانه نفتی ری تا جایگاه های توزیع فرآورده جلوگیری می شود که این امر نقشی بارز در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و حوادث ایفا خواهد کرد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری ٣٠٠ میلیارد ریال در این پروژه گفت: فاز نخست این پروژه از سال ١٣٧٣ آغاز شده بود و بعد از اجرای ٣٥ کیلومتر خط لوله در آن زمان، فاز دوم به منظور احداث ١٥ کیلومتر باقی مانده، از اواخر مهر ماه سال ٨٩ آغاز شد که بعد از ٢ سال و نیم، اکنون آماده بهره برداری شده است.
مجری طرح احداث خط لوله ری – کن تصریح کرد: با توجه به این که این پروژه در داخل شهر اجرا شد، مشکلاتی نظیر تجهیزات و تأسیسات زیرزمینی مربوط به سازمان های دیگر مانند برق، مخابرات، گاز، آب و فاضلاب و ... و محدودیت های ترافیکی، حمل خاک های حاصله و لوله در خیابان ها و اتوبان ها و ... باعث مشکلات زیادی در اجرای عملیات و تاخیر در اجرای پروژه شد./س