رئيس جمهور گفت: با بيان اينکه ما داراي بالاترين سرعت در كاهش ميزان كشته و حوادث رانندگي هستيم و نرخ تلفات و خسارت‌هاي جاني ما به طور متوسط 7.3 است، اظهار داشت: نرخ تلفات و خسارات جاني ما به نسبت متوسط دنيا و آسيا كمتر است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمود احمدی‌نژاد" عصر امروز با حضور در هشتمین همایش سراسری مدیران و روسای راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اعطای نشان خدمت اظهار داشت: در قانون اساسی ما پیش‌بینی شده است که نشان خدمت باید توسط رئیس‌جمهوری اعطا شود، زیرا انجام این کار چند معنا دارد.

وی افزود: معنای اول آن قدرشناسی ملت ایران از خادمان است، از کسانی که برای اعتلای ملت ایران تلاش می‌کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ معنای دوم آن است که ملت ایران همه امور را زیر نظر دارد، زیرا که مردم همیشه قدرشناس تلاش مسئولان هستند.

احمدي‌نژاد با تقدير از "سردار مومني" رئيس پليس راهور ناجا گفت: راه رسيدن به قله هاي عزت، همين راهي است كه افرادي همچون مومني‌ها رفتند.

وي تاكيد كرد: اعطاي نشان خدمت، يك كار نمادين بوده و اعطاي اين نشان به نمايندگي از تمام خادمان عرصه راهنمايي و رانندگي است.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه در اوايل دهه 80 تلفات و كشته‌هاي ما در سوانح رانندگي بسيار زياد بود، افزود: در اوايل دهه 90 با چند برابر شدن تردد خودرو شاهد كاهش تلفات بوديم، لذا اين اتفاق بزرگ به دست شما خادمان و تلاشگران عرصه راهنمايي و رانندگي تحقق يافته است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه ما داراي بالاترين سرعت در كاهش نرخ كشته و حوادث رانندگي هستيم و نرخ تلفات و خسارت‌هاي جاني ما به طور متوسط 7.3  است، اظهار داشت: نرخ تلفات و خسارات جاني ما به نسبت متوسط دنيا و آسيا كمتر است.

رئيس جمهور با بيان اين‌كه از ابتداي دولت، فاكتورهاي مختلفي را براي كاهش ميزان خسارت‌ها در نظر گرفته‌ايم، عنوان كرد: يكي از مواردي كه در كاهش اين خسارت‌ها عنوان شده بود، اصلاح ساختار جاده‌اي بود كه در طول 7 سال اخير، همكاران ما در بخش‌هاي مختلف اين كار را به طور احسن انجام داده‌اند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه اصلاح ساختار جاده‌ها طبعاً نمي‌تواند مهم ترين و اساسي‌ترين راه حل براي كاهش خسارت‌هاي جاني باشد، افزود: طبق كارهاي كارشناسي شده در دولت، تصميم بر اين گرفتيم براي كاهش نرخ تلفات جاني، كنترل رفتار رانندگان را مد نظر قرار داده در اين مورد برنامه‌ريزي كنيم.

وي ادامه داد: در تمام حوادث معمولاً عامل اصلي، رانندگان هستند كه اكنون پس از گذشت 7 سال از اجراي اين تصميم خود كه تصميم درست و قابل قبولي بود، راضي هستيم.

رئيس جمهور با اشاره به اين كه نيروي انتظامي در طول سال‌هاي اخير كار ارزشمندي انجام داده است، ادامه داد: كار خادمان و تلاشگران نيروي انتظامي يك كار خدايي و در راه رضايت او بوده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه كاري كه با نيت خالصانه انجام مي‌شود ثمربخش‌تر خواهد بود، گفت: بين كار خدايي و كار غير خدايي فرق است، لذا كاري كه صادقانه و در راه خدا انجام شود بركتش بيشتر است.

وي افزود: ما به اين حرف‌ها اعتقاد داريم، اما اكنون بايد تجربه خود را روي ميز بگذاريم كه اگر 8 سال پيش مي‌گفتيم با يك كار هماهنگ قرار است چنين كار بزرگي انجام شود هيچ‌كس باور نميكرد.

احمدي‌نژاد خطاب به مديران و فرماندهان ناجا گفت: خدا به كار شما بركت داده است و در هر بخشي از اين كشور، کارها با روحيه ايمان انجام شد که نتيجه آن بابركت‌تر بوده است.

وي با اشاره به سرعت رشد علمي كشورمان در دنيا تاكيد كرد: وقتي عده‌اي براي خدا تصميم به انجام كاري گرفتند يك كار 20 ساله در حدود 3 سال انجام شد، چه در صنعت، چه در تجارت و... .

احمدي نژاد خاطرنشان كرد: خزانه‌هاي عالم دست خداست و ما مي‌خواهيم كشور را اسلامي اداره كنيم.

رئيس جمهور ادامه داد: در بخش انتظامي نيز مسئولان و مديران همواره با اخلاص و در راه خدا وظايف خود را انجام داده‌اند، زيرا اين عزت و پايداري ماست.

احمدي‌نژاد در پاان تاکيد کرد: اگر هر كس كار خود را براي خدا انجام دهد اتفاق‌هاي بزرگ يا بزرگ‌تري روي خواهد داد.

انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار