به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد پارسا در جمع خبرنگاران اظهار کرد : محور مشهد- فریمان - تربت جام - تایباد همچنین شهر مشهد را به مرکز این 3 شهرستان متصل میکند که این شهرستانها به دلیل کشت محصولات کشاورزی در فصول خاص، برداشت محصولات و میزان بالای تردد خودروهای عبوری، نیازمند توجه ویژه هستند.
وی افزود : پروژه تبدیل این محور به بزرگراه از سال 81 آغاز شده و از لحاظ اجرا به چهار قطعه مشهد - فریمان، فریمان - تربت جام، تربت جام - تایباد و تایباد - دوغارون تقسیم میشود.
وی درباره پیشرفت فیزیکی این پروژه در قطعه فریمان - مشهد بیان کرد: این قسمت به طول 65 کیلومتر است که قطعه یک آن بطول 15 کیلومتر و قطعه 2 نیز بطول 20 کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است و آسفالت لایه توپکای آن در مراحل پایانی است.
پارسا افزود: قطعه سه به طول 18 کیلومتر در حال اجراست که 8 کیلومتر در مرحله آسفالت و 10 کیلومتر باقی مانده با تخصیص بودجه در آینده اجرا میشود.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسانرضوی گفت: تقاطع سنگ بست نیز با پیشرفت فیزیکی 22 درصد در حال ساخت ابنیه فنی و عملیات خاکی است.
پارسا افزود: قطعه یک باند دوم محور تربت جام - فریمان بطول 20 کیلومتر به بهرهبرداری رسیده است و قطعه دو به طول 20 کیلومتر بجز یک لایه آسفالت توپکا، در حال بهرهبرداری است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسانرضوی از پیشرفت فیزیکی 33 درصدی قطعه چهار محور تربت جام - فریمان خبر داد و افزود: کنار گذر تربت جام به طول 13 کیلومتر در ضلع جنوبی این شهر در حال اجراست و قسمت عمدهای از آن آماده آسفالت و تقاطعهای غیرهمسطح آن با تامین اعتبار لازم برای آسفالت آماده بهرهبرداری است.
پارسا درباره پیشرفت فیزیکی پروژه احداث باند دوم تربت جام - تایباد نیز گفت: قطعه یک این پروژه بطول 8 کیلومتر در مراحل اولیه اجرا است، مطالعات بقیه مسیر نیز انجام شده و آماده واگذاری به پیمانکار است.
وی با تاکید بر اهمیت قطعه تایباد - دوغارون به دلیل مجرای ورودی کشور گفت: مسیر موجود که به صورت راه فرعی است، همزمان با تعریض تا راه اصلی، با احداث باند دوم به بزرگراه تبدیل میشود.
پارسا افزود: در حال حاضر 10 کیلومتر از باند دوم به بهرهبرداری رسیده است و عمده مسیر باقی مانده نیز آماده آسفالت است که با تامین اعتبار لازم به بهرهبرداری میرسد/ع.