سطح فرهنگی و هنری نویسنده و کارگردان از عوامل موثر در ارتقا سطح سلیقه مخاطب است.

اسماعیل عفیفه تهیه کننده تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص فیلم نامه های خوب با توجه به دیدگاه فیلم نامه نویس نسبت به جامعه گفت: تمامی دست اندرکاران تولید فیلم و سریال که خود عضوی از جامعه هستند باید بتوانند با توجه به مشکلات کنونی جامعه دیدگاه مناسبی داشته باشند تا فیلمنامه ها را با حساسیت بیشتری نسبت به اذهان عمومی پیش ببرند. 
وی در ادامه بیان کرد: نویسنده خوب کسی است که هنگام نوشتن فیلم نامه بتواند میان جامعه و فیلم نامه ارتباط برقرار کند و این موجب استقبال بیشتر مخاطب خواهد شد. 
وی در خصوص ارتقای سطح سلیقه مخاطبان در تمامی قشرهای جامعه گفت: با توجه به حساسیت کار فیلمنامه‌نویس باید او دارای معلومات خوب در حوزه فرهنگی هنری باشد تا هم بتواند جامعه را درک کند و هم از توانایی و استعدادهای گروه در جهت یک اثر هنرمندانه بهره مند شود. 
عفیفه در ادامه افزود: کار فیلمسازی در همه جای دنیا یک کار تیمی است و به طور قطع کل عوامل تولید در مورد اینکه کار با چه کیفیتی به مخاطب عرضه شود موثر هستند و هیچ کدام از عوامل تولید را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد. 
وی بیان کرد: فیلم نامه اولیه باید یک جوهری داشته باشد که این جوهر با محور اساسی اش ارزشمند باشد و موضوع و سوژه نیز خوب باشد. 
عفیفه گفت: فیلمنامه‌نویس باید با دقت کافی بتواند ایده خوبی را برای مطرح کردن یک سوژه از اجتماع و یا یک داستان هنرمندانه برای اثر خویش ارائه دهد. 
وی افزود: طرح اولیه بعد از نگارش توسط یک نویسنده به کارگردان و به مراتب به دیگر عوامل سازنده که هر یک نقش موثری در ارائه یک کار خوب و ارتقا آن اثر دارند ارائه خواهد شد. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.