مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجانشرقی با بیان اینکه دامپروری سنتی زیبنده صنعت دامپروری کشور نیست گفت: باید با تلاش بر روی ارتقای خصوصیات ذاتی گاو ایرانی قدمهای اساسی در توسعه این صنعت برداشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، زندیه در همایش مدیریت بیماریها و تولید مثل گاوهای شیری، کشاورزی و صنعت زاینده و رو به رشد دامپروری را یکی از سرمایه هایی دانست که نیازمند مدیریت علمی است و گفت: اگر سرمایه های خود را فراموش کنیم خودباوری خود را فراموش کرده و به کشورهای استکباری پایبند خواهیم بود.

وی یادآور شد: می توان با برگزاری چنین همایش هایی ضعفهای صنعت دامپروری را شناسایی کرد و انقلابی در ارتقای کمی و کیفی تولیدات در کشور ایجاد کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه علی رغم باور دشمنان و پیش بینی های گروه 5+1 ایران توانست با اتکا به پتانسیل های خود رشد چشمگیری در حوزه صادرات و قرنطینه ای صنعت دامپروری داشته باشد گفت: رشد 96 درصدی مجوز صادراتی موید این امر است.

همایش مدیریت بیماریها و تولید مثل گاوهای شیری با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و عملی و تبادل نظر در زمینه گاوهای شیری در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تبیین برنامه ها و سیاستهای آتی در زمینه کنترل بیماریها و مدیریت تولید مثل گله های شیری از دیگر اهداف برگزاری این همایش است که در دو پانل تخصصی بیماریهای داخلی گاوهای شیری و پانل مامایی و بیماریهای تولید مثل برگزار شد.

دبیر علمی همایش با بیان اینکه بیماریهای داخلی و تولید مثل در گاو شیری از عوامل مهم و تاثیر گذار در صنعت دامپروری است گفت: این همایش بهترین فرصت برای تبادل نظر و بحث در مورد آخرین یافته های علمی اساتید این رشته است./س

برچسب ها: دامپروری ، سنتی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.