مدیركل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، از بروز خشكسالی شدید در استان چهارمحال و بختیاری، طی سال زراعی 92- 91 خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

شاهرخ پارسا، در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر خشكسالی در بخش كشاورزی در سال زراعی جاری، با خشكسالی هیدرولوژیكی و كاهش سطح ایستابی سفره های زیر زمینی نیز مواجه است.

وی افزود: میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت، سه درصد افزایش و نسبت به پنج سال گذشته 135 درصد كاهش داشته است.

پارسا اظهار داشت: كمترین میزان بارش در شهرستان های كوهرنگ، بن و سامان به ترتیب اولویت بوده است به گونه ای كه ارتفاع برف در كوهرنگ 95 سانتی متر كاهش یافته است.

مدیركل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: دمای استان چهارمحال و بختیاری، در پاییز مناسب بود ولی در زمستان 2.6 درجه سانتیگراد افزیش یافت.

پارسا اظهار داشت: افزایش دما در استان چهارمحال و بختیاری و استان های همجوار نگران كننده است و امسال شاهد كوچ زود هنگام و حداقل با فاصله زمانی دو هفته ای از خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

وی تصریح كرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، طی سه ماه آینده نیز با افزایش 1.5 درجه سانتی گراد مواجهیم كه این امر منجر به ذوب شدن زودهنگام برف ها می شود.

پارسا گفت: طی بهمن ماه و اسفندماه سال جاری، میزان بارش ها كمتر از حد نرمال بود ولی بارش ها در فروردین نرمال خواهد بود. /س

برچسب ها: خشکسالی ، شدید ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.