مديركل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: با تلاش واحدهاي مستقر در فرودگاه، 600 هزار مترمربع از سطوح پروازی این فرودگاه در مدت 14 ساعت توسط عوامل برف‌روبی پاکسازی شد.

به‌گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌ بین‌المللی امام‌خمینی(ره)، مرتضی دهقان مدیرکل این فرودگاه ضمن اعلام این خبر گفت: عليرغم بارش برف سنگين، حدود 60 پرواز در اين فرودگاه با كمال آرامش و آسايش نشست و برخاست كنند.

دهقان گفت: عملیات برف‌روبی سطوح پروازی از ساعت یک بامداد تا 14 بعدازظهر پنج‌شنبه 17 اسفند براي پنج بار توسط عوامل برف‌روبي انجام شد.

وی افزود: علاوه بر سطوح پروازي، 110 كيلومتر از جاده‌هاي دسترسي به فرودگاه نيز از برف پاكسازي شد تا مسافران براي ورود و خروج به فرودگاه با مشكل مواجه نشوند.مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم رعايت استانداردهاي بين‌المللي در عمليات فرودگاهي و هواپيمايي گفت: فرودگاه داراي دستورالعمل عمليات زمستاني است كه در آن نحوه جلوگيري از يخ‌زدگي و جمع‌آوري برف از سطوح پروازي تشريح شده است.

دهقان با اشاره به فراهم کردن امكانات لازم براي يخ‌زدايي و جلوگيري از يخ‌زدگي بدنه هواپيما در فرودگاه گفت: عمليات مذكور بر روي تمامي هواپيماهاي خروجي توسط شركت‌هاي هندلينگ انجام شد.

وي با اشاره به آمادگي فرودگاه بين‌المللي امام خميني(ره)  در شرايط اضطراري به‌ویژه برف، افزود: طي اين مدت دو پرواز داخلي و دو پرواز خارجي كه نتوانستند در فرودگاه مربوطه به زمين بنشينند را نيز پذيرش و مسافران با كمال آسودگي به مقاصد خود رهسپار شدند.

گفتنی است؛ مدیران شرکت‌های هواپیمایی نیز از اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) در جهت پاکسازی سطوح پروازی و نشست و برخاست به‌موقع پروازها تقدیر کردند
برچسب ها: برف روبی ، فرودگاه ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار