"سين فنلي" در مقاله اي تحت عنوان "استراتژي شكست خورده در سوريه" كه در نشريه "آسيا تايمز" منتشر شده است با افشاگري نقش مخرب دولت آمريكا و ارتجاع عرب در بحران سوريه به آمريكائي ها توصيه مي كند كه سياست خود در قبال سوريه را تغيير دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تايمز؛ نويسنده در انتقاد از سياست خارجي دولت آمريكا مبني بر حمايت از تروريست هاي سوري مي نويسد "كريستين گلي برند" سناتور آمريكائي در جلسه استماع از "چاك هيگل" وزير دفاع كنوني وزارت دفاع آمريكا و نامزد آن زمان تصدي اين مقام در مورد شايعه وجود سلاح شيميايي در سوريه پرسيد. من فكر مي كنم خوبست اين سناتور آمريكائي بداند كه تهديد واقعي براي سوريه همانا گروه تروريستي موسوم به "ارتش آزاد سوريه" و سلاح هاي شيميايي اي است كه در اختيار دارد. اين سلاح ها و گروههاي تروريستي که از سوي متحدان دولت آمريكا از جمله عربستان سعودي و قطر كه به وهابيت اعتقاد دارند ، به سوريه ارسال ميگردند ، حكومتهاي وهابي كه ناقض حقوق زنان و آزادي مردمانشان هستند. آنان به هيچ وجه به اصول مردم سالاري پايبند نيستند. سعودي ها پس از آغاز قيام بحرين نيروهايشان را به آن كشور اعزام نمودند تا در سركوب معترضين مردمي بحرين به رژيم آل خليفه كمك رسانند." 

نويسنده مقاله در ادامه با ابراز نگراني از ادامه بحران در سوريه و مداخلات خارجي در امور داخلي آن كشور مي افزايد "من بشدت نگرانم. در سوريه فرقه هاي متفاوتي از جمله علويان، دروزي ها و مسيحيان زندگي مي كنند. آنان توسط مزدوران مورد حمايت سلفي ها و وهابي ها كشته مي شوند. بايستي جلوي عربستان سعودي و قطر را گرفت تا ديگر نتوانند منطقه را بي ثبات سازند. راه حل سياسي تنها راه رفع بحران سوريه است. سوري ها بايستي ارسال سلاح به سوريه را متوقف سازند و غربي ها نيز بايستي تحريم هاي وضع شده عليه سوريه را لغو كنند." 

نويسنده با ابراز خوش بيني در مورد تصحيح موضع بخشي از معارضين سوري مي افزايد "معاذ الخطيب" رهبر معارضين سوري كه پيش از اين از كشورهاي غربي و ارتجاع عرب خواسته بود تا سلاح در اختيار تروريست هاي سوري قرار دهند امروز خواهان مذاكره با دولت سوريه شده و تمايلات مثبتي در اين زمينه از خود نشان داده است. آمريكا و ناتو مي بايستي جلوي سگ هايشان (كشورهاي عضو ارتجاع عرب) و همچنين دولت تركيه را بگيرند در غير اين صورت آنان به حمايت خود از جوخه هاي مرگ تروريست هاي سوري ادامه خواهند داد. 


برچسب ها: ترکیه ، ارتجاع ، عرب ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار