مسئول کانون ازدواج آسان بجنورد گفت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان در خراسان شمالی نقش مهمی دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،سیما دلشاد با بیان اینکه رسانه‌ها سنت حسنه ازدواج آسان را در جامعه بیش از پیش گسترش دهند گفت: متأسفانه یکی از بدعت‌هایی که در بسیاری از مناطق ما رواج پیدا کرده و باید همه ما و مردم کمک کنیم، آن را از بین ببریم، اسراف و ریخت و‌پاش‌های اضافی است که در مراسم ازدواج انجام می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این کانون نیز با هدف  ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان بوده است.

مسئول کانون ازدواج آسان بجنورد گفت: ظرفیت موجود در این کانون می‌تواند مقدمات ازدواج آسان را با هزینه‌های کمتر فراهم کند تا جوانان ما با ترغیب بیشتری به سنت حسنه ازدواج روی آورند.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها نگران ازدواج و اشتغال فرزندانشان هستند اظهار کرد: همه دستگاه‌ها لازم است تا با فراهم کردن زمینه‌های تشکیل خانواده جوانان، موانع موجود را رفع کنند.

این مسئول، ازدواج آسان را محصول گرایش به سیره و سنت نبوی و علوی توصیف کرد و یادآور شد: طبیعتاً ما هر چقدر با محوریت آرمان‌های دین مقدس اسلام و ارزش‌های آن زندگی اجتماعی و فردی خود را تنظیم کنیم به همان میزان قادر خواهیم بود، سلامت جامعه را حفظ و آسیب‌ها را از بین ببریم.

 کانون ازدواج آسان از سال گذشته در بجنورد فعال شده و خدمات ازدواج آسان را به جوانان ارائه می‌کند.

بر همین مبنا، هزینه تمام مراسم‌های جشن، عقد و عروسی اعم از، ثبت تمام مراحل ازدواج رسمی و اجرای عقد، کارت دعوت مراسم، لباس عروس در طرح‌ها و مدل‌های روز صرفاً با پرداخت 5 میلیون ریال توسط این کانون انجام وبقیه از محل حمایت دولت و یا افراد نیکوکار تامین می‌شود.

 33 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی را جمعیت جوان تشکیل می‌دهند.
برچسب ها: ازدواج ، آسان ، بجنورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.