وخامت وضع بيکاري در اسپانيا بسياري از کارشناسان اقتصادي را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه يورونيوز ؛ در اسپانيا  حدود پنج ميليون نفر در مراکز کاريابي ثبت نام کرده اند اما حقيقت تلخ اين است که شمار افراد بيکار  در اين کشور به شش ميليون نفر مي رسد.سياستهاي رياضت اقتصادي دولت ادامه دارد و اين يعني ميزان بيکاري در آينده اي نزديک کاهش پيدا نخواهد کرد. ميزان بيکاري در اسپانيا در ماه فوريه رکورد جديدي به ثبت رساند و به بيست و شش درصد جمعيت فعال رسيد. 

يکي از اسپانياييها گفت : امروز افراد زيادي در موقعيت کاري بد قرار گرفته اند. همه بيکارند . اينجا ديگر کار وجود ندارد و بسياري اين کشور را ترک مي کنند.620 هزار کارگر خارجي در اسپانيا بيکارند. در ماه فوريه در همه بخشهاي اقتصادي بيکاري افزايش يافت اما بخش خدمات بيشترين افزايش را به  ثبت رساند. اسپانيا در سال 2012، موفق شد ميزان کسري بودجه خود را به شش مميز هفت دهم درصد توليد ناخالص داخلي اش کاهش دهد. تلاشهاي دولت ماريانو راخوي براي  رسيدن به اين رقم بر وضع اقتصادي داخلي و بازار کار تاثير منفي گذاشته است. 

جاناتان فرو تحليلگر اقتصادي موسسه بلومبرگ درباره افزايش بيکاري در اسپانيا گفت ميزان بيکاري به بيست و شش درصد جمعيت فعال مي رسد در حالي که در بين جوانان اين رقم به پنجاه و پنج درصد نزديک شده است که اين دوبرابر ميانگين منطقه يورو است.بايد به آهنگ افزايش آن توجه کرد. تقاضا براي برخورداري از حقوق بيکاري در ماه فوريه کاهش يافت و به تعداد بيکاران در اين ماه پنجاه  و نه هزار نفر افزوده شد. اين نصف رقم ثبت شده در ماه ژانويه است. دولت اسپانيا با ديدي مثبت به اين موضوع مي نگرد و مي گويد بدترين بخش از بحران اقتصادي سپري شده است. اين درحالي است که پيش بيني هاي اتحاديه اروپا خوش بينانه نيست.



                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اسپانیا ، اوضاع ، وخامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار