معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش تدوين نظام جامع مهارت آموزي در شاخه نظري را از اولويت هاي كاري آموزش وپرورش و در راستاي سند تحول بنيادين قلمداد كرد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش در آيين اختتاميه هفتمين المپياد ملي فرش دستباف ايران دركرمان افزود: از آن جا كه توسعه بي رويه رشته هاي نظري، اشتغال زايي و دستيابي به توسعه پايدار را پاسخگو نبوده است  و از طرفي در راستاي سند تحول بنيادين ، تدوين نظام جامع مهارت آموزي در شاخه نظري امروزه يك ضرورت به حساب مي آيد .
 
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش وپرورش اظهار كرد : 53 درصد توسعه رشته هاي تحصيلي در حوزه علوم انساني بوده است كه براساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش اين روال بايد تغيير يابد.
 
سحرخيزتاكيد كرد: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ، توسعه رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش مدنظر است و  براين اساس 50 درصد دانش آموزان بايد به سمت اين رشته ها هدايت شوند .
 
معاون  آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، اضافه كرد: هم اكنون با بيش از 50 دستگاه دولتي و خصوصي براي توسعه رشته هاي فني و حرفه اي تفاهم و تعامل شده است.
 
وي افزود : بايد از هنر فرش به عنوان هنري كه با تاريخ و پيشينه كشور گره خورده و معرف هنر ايرانيست به صورت جدي حمايت و از ركود آن جلوگيري شود.
 
وي تاكيد كرد: اگر براي جوانان اثبات شود كه اين هنر مي تواند درآمد موردنياز براي ادامه زندگي آنان را فراهم كند در آن صورت  آموزش و پرورش  نيزآمادگي پرداختن به چنين رشته هايي را خواهد داشت .
 
سحرخيز با  اعلام  تحصيل   900 هزار دانش آموز در رشته هاي  فني و حرفه اي در شش هزار و 700 هنرستان گفت : براي  نگهداري، تجهيز و به روز سازي استانداردهاي هنرستان ها، نياز به كمك ساير دستگاه ها مي باشد .
 
براساس گفته سحرخيز ارتقاي جايگاه رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش يك ضرورت است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
 
شايان ذكر است ؛ هفتمين المپياد ملي فرش دستباف ايران از پانزدهم تا هفدهم اسفند ماه در استان كرمان برگزار شد./ل
برچسب ها: تدوین ، نظام ، جامع ، مهارت ، آموزی ، شاخه ، نظری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.