رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه از دولت پاکستان خواست منشا جنایت علیه شیعیان را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، آیت‌الله یزدی در جمع خبرنگاران با محکوم کردن کشتار شیعیان در پاکستان اظهار داشت: حوادثی که هر روز در افغانستان و پاکستان رخ می‌دهد از سوی برخی تکفیری‌ها است که ریشه در اعتقادات وهابیت دارند و از سوی حکومت‌های استکباری چون آمریکا حمایت می‌شود.

وی با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی از سوی آمریکا که در برخی کشورها نفوذ دارد و مسلمانان را به جان هم می‌اندازد و نتیجه آن کشتار شیعیان است افزود: مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه در این راستا امروز را تعطیل اعلام کردند و هدف این است که در برابر این جنایت‌ها عکس‌العمل نشان دهند.

آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: در پاکستان مسلمانان زیادی حضور دارند و تعداد زیادی از شیعیان در این کشور زندگی می‌کنند و دولت پاکستان باید به این مسئله و حفظ امنیت حساس‌تر باشد همانگونه که در ایران افکار زیادی در کنار هم به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه اعتقادات و افکار تنها در مراکز علمی ،پژوهشی و دانشگاهی باید انجام شود اظهار داشت: امید است محکومیت این جنایات توسط مراجع و حوزویان، دولت‌مردان پاکستان را بر آن دارد که منشا چنین جنایت‌هایی را از بین ببرند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.