آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌های مکتوب و دیجیتال آیات برگزار شد و در آن از رسانه‌های برتر قرآنی سال 1390 معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آئین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال و مکتوب قرآنی آیات 19 اسفند 1391 در مجتمع فرهنگی برج آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مرتضی تمدن» استاندار تهران، مدیران واصحاب رسانه برگزار شد از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های برتر قرآنی تجلیل شد.

بنا بر این گزارش در بخش مقالات «سیدمحسن امینی» از نشریه امین اول، «محسن میرباقری» از نشریه مطالعات قرآنی و «مرضیه نیارکی» از خبرگزاری شبستان اول تا سوم شدند.

همچنین «علیرضا غزوه»، «علی فردوسی» و «غلامرضا بنی‌اسدی» عنوان‌های اول تا سوم بخش شعر را از آن خود کردند.

در بخش عکس نفرات اول تا سوم به ترتیب عبارتند از «علی محمدی»، «حمید موقر» و «نقی خوش‌خلق»، همچنین «کبری بابایی»، «احمد صابری‌اردستانی» و «مریم قاسم‌احمد» عناوین اول تا سوم بخش داستان را کسب کردند.

در بخش خبر ویژه‌نامه «مهر و مرهم» ویژه نوزدهمین نمایشگاه قرآن از خبرگزاری شبستان شایسته تقدیر شد و نفرات اول تا سوم این بخش به ترتیب گزارش «سرفصل‌های دروس قرآن باید متناسب با روز باشد» اثر «زهره سعیدی» از روزنامه ایران، گزارش «نبض کند تلویزیون در برنامه‌سازی قرآن و دینی کودک و نوجوان» اثر «لیلا محمدی» از خبرگزاری ایکنا و گزارش تصویری قرآن در نمایشگاه اثر «حمید نورشمسی» از خبرگزاری مهر اول تا سوم شدند.

در بخش برنامه‌های موفق رادیویی و تلویزیونی برنامه «اسراء» به تهیه‌کنندگی «علی اکرمی» به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی انتخاب شد.

همچنین برنامه «ضحی» به تهیه‌کنندگی «مونا توسلی»، «منیژه جوادی» و گزارش خبری جامع از برنامه درس‌هایی از قرآن اثر «زهرا چخماقی» از باشگاه خبرنگاران جوان دوم و سوم شدند.

همچنین برنامه‌های «شب آسمانی»، «سمت خدا» و «تانیایش» برنامه‌های ماندگار تلویزیونی بودند که شایسته تقدیر شدند.

در بخش رسانه‌های برتر با تقدیر از خبرگزاری «شبستان» خبرگزاری «ایکنا» به عنوان خبرگزاری برتر انتخاب شد.

همچنین هیئت داوران ضمن تقدیر از رادیو «جوان»، «ایران صدا» و «رادیو تهران» ، «رادیو قرآن» را به عنوان رادیو برتر انتخاب کرد.

در بخش شبکه‌های تلویزیونی هیئت داوران ضمن تقدیر از شبکه 4 سیما ، شبکه «قرآن و معارف» سیما را به عنوان برترین شبکه قرآنی معرفی و انتخاب کردند.

در بخش مطبوعات روزنامه‌های اعتدال، روشنان، نسیم وحی، ترنم وحی، ایران ورسالت، شایسته تقدیر اعلام شدند اما هیچ روزنامه‌ای به عنوان روزنامه برتر اعلام نشد.

همچنین در انتهای مراسم از افراد و رسانه‌هایی به عنوان قرآن یاور تجلیل شد که به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام «محمدحسن راستگو»، «وحید غفران‌نیا»، «لاله افتخاری»،‌ «حسن گروسی»، «محمدحسین صوفی»، «سعید مقیسه»، «مجید امیدی شهرکی» به عنوان قرآن یاوران برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین از «بیژن مقدم» مدیر مسئول روزنامه جام جم، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان، «ابراهیم بهادری» مدیر مسئول نشریه سروش مهر، «سعید رسول‌اف» مدیر شرکت ایده‌پرداز نوین، «حمید شاه‌آبادی» از بنیاد رودکی و «سید نظام‌الدین موسوی» از خبرگزاري فارس به دلیل فعالیت‌های قرآنی در رسانه‌ها و «رحیم خاکی» به عنوان موسس خبرگزاری قرآن ایران (ایکنا) تجلیل به عمل آمد.

در پایان مراسم از مجموعه کتاب‌های آرمان شهر اسلام از منظر قرآن نوشته «سید‌رضا عاملی»رونمایی شد./ي2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.