مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: مردم کرمانشاه می توانند در قالب جشنواره ملی صدای بهار سبزه های نوروزی و سفره های هفت سین خود را در تکیه معاون الملک به نمایش گذارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

جلیل رحیمی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نظر دارد در راستای پاسداشت و حفظ میراث فرهنگی و معنوی و نیز ترویج سنت ها و آئین های کهن ایرانی اسلامی و ایجاد شور و نشاط در جامعه نسبت به برگزاری جشنواره های مختلف در ایام نوروز اقدام کند.

وی افزود: یکی از این برنامه ها در قالب جشنواره ملی صدای بهار برگزاری جشنواره سبزه های نوروزی است که این جشنواره در روز 28 اسفند ماه در محل تکیه معاون الملک برگزار خواهد شد.

رحیمی ادامه داد: همچنین جشنواره سفره های هفت سین نیز در تاریخ 29 اسفند در همان محل تکیه معاون الملک کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: جشنواره آش، غذا، نان و شیرینی های بومی محلی از دیگر برنامه های استان در ایام نوروز 92 است که در روز دوم فروردین ماه سال آتی در محوطه جهانی بیستون برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره ها می توانند حداکثر تا روز پنج شنبه 25 اسفند ماه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مراجعه کنند.

رحیمی تصریح کرد: متقاضیان می توانند جهت ثبت نام و تکمیل فرم و رزرو غرفه رایگان(با فروش آزاد) به دبیرخانه جشنواره واقع در کرمانشاه- بلوار شهید بهشتی، جنب پارک شاهد، خیابان میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مراجعه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم این جشنواره ها هدایا و لوح تقدیر جشنواره نیز تقدیم خواهد شد./س

برچسب ها: کرمانشاه ، نوروز ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.