امروزه وجود تخصص و همچنین مکتوبات تخصصی نیاز اساسی ما است و وقتی تخصصی به وجود می‌آید، سبب بروز و ظهور نشریات و کتاب‌های تخصصی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، «محمدعلی مجاهدی» شاعر آیینی، در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی درباره لزوم انتشار نشریات تخصصی و علمی گفت: زمان ما زمان تخصص است و الان دیگر مثل گذشته یک نفر را به عنوان فیلسوف نمی شناسند که در تمام علوم سرآمد باشد یا از ابر مرد علم یاد کنند. امروز در رشته های شیمی و فیزیک و غیره اینقدر حوزه های علمی ریز شده است که پرداختن به هر یک، تخصص های فراوان می طلبد. بنابراین امروزه وجود تخصص و همچنین مکتوبات تخصصی نیاز اساسی ما است و وقتی تخصصی به وجود می‌آید، سبب بروز و ظهور نشریات و کتاب های تخصصی می شود.

وی بیان کرد: امیدوارم که برگزاری نمایشگاههایی از این دست که واقعاً نیاز اصلی کسانی است که در این کشور به دنبال خردورزی هستند و دوست دارند مشعل دانش در جای جای ایران برافروخته شود، پابرجا باشد.

مجاهدی به حضور مدیران و متولیان فرهنگی در نمایشگاه نشریات تخصصی اشاره کرد و افزود: لازم است متولیان امور فرهنگی کشور در این زمینه بیشتر حضور داشته باشند و حضورشان تاثیرگذار باشد؛ برای مثال به صرف برگزاری یک نمایشگاه نمی توان انتظار داشت که تاثیر آنچنانی در ظرفیت زمانی کوتاه مدت را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظارات در زمینه های تخصصی زمانی برطرف می شود که بسترهای لازم آماده شود تا فردی که پژوهشگر و محقق است و عمری که می خواهد برای علم سپری کند، منابع مورد نیاز را در اختیار داشته باشد و راه دسترسی به این منابع تسهیل شود.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روز دوشنبه گذشته در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سالن حجاب گشایش یافته و تا فردا در این محل ادامه می یابد/س

برچسب ها: تخصص ، نشریات ، بروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.