انجمن اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر با صدور بيانيه‌اي کشتار بي‌رحمانه شيعيان در پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در پی کشتار شیعیان پاکستان، دانشگاه آزاد واحد قائم شهر بیانیه‌ای صادر کرد.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

به نام خدا

براساس نص صریح قرآن کریم هر کس بدون حق، دست به خشونت ببرد و یک نفر را به صورت غیر مجاز از نعمت زندگی محروم کند مثل این است که تمام افراد بشر را از ابتدا تا انتها کشته است.
 
در سطح جهان، از سال 1937 میلادی، هنگامی که کنوانسیون پیشگیری و مجازات تروریسم در جامعه ملل به تصویب رسید، اقدامات تروریستی یکی از مهمترین نگرانی‌های جامعه بین‌المللی بوده است ؛ از آن تاریخ، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از منظر حقوقی و سیاسی بسیار به این پدیده پرداخته‌اند.

 تا کنون، اسناد متعددی برای مبارزه و مقابله با اقدامات تروریستی تحت نظارت ارکان سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است. شورای امنیت، به ویژه بعد از حادثه‌ی 11 سپتامبر ، چندین قطعنامه در ارتباط با اقدامات تروریستی تصویب کرده و در سپتامبر سال 2006، کشورهای عضو سازمان ملل با صدور قطعنامه ای ، تمام اشکال تروریستی در هر جا و با هر نیتی را شدیداً محکوم نموده و برای هماهنگ کردن تلاش‌های مبارزه با تروریسم، استراتژی جهانی ضد تروریستی را تصویب نمودند.


امروزه لفظ تروریسم هم مانند بسیاری دیگر از الفاظ و مفاهیم مورد سوء استفاده قرار گرفته و کسانی که امروزه بیشترین و مهمترین ترورها را انجام می‌دهند آشکارا دیگران را متهم به تروریسم می‌کنند. پس شایسته است با بازخوانی اسناد بین‌المللی ، تعریف جدیدی از تروریسم ارائه شده و مرز بین تروریسم و دفاع مشروع را که یک حق انسانی است ، شناسایی کند چرا که تروریسم به هر شکلی زشت و منفور است اما منفورترین شکل آن تروریسم سازمان یافتة دولتی است و دولت‌های بزرگی که خود را سردمدار مبارزه با تروریسم می‌دانند در اولین قدم باید دست از تروریسم دولتی بردارند.

این روزها، صحبت از کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم پاکستان دل‌های بسیاری را لرزانده است و تلخ‌تر اینکه این جنایات گروه‌های سلفی و وهابی، در برابر بی‌تفاوتی چشم‌های همیشه خاموش رسانه‌های مسموم جهان اتفاق می‌افتد.

متأسفانه امروزه محوری از تروریست‌ها که به هرگونه سلاح و امکانات جنگی نیز دسترسی دارند به همه جای دنیا گسترش یافته‌اند و به طور روزمره نیز در کشورهایی نظیر پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و ... دست به اقدامات رقت‌بار تروریستی و خشونت می‌زنند.

 اقدام تروریستی اخیر که به کشته شدن شیعیان بی‌گناه پاکستان منجر شد، نمونه‌ای از اقدامات خشن گروه‌های تروریستی است که دیگر شکلی از تسویه حساب قومی و دینی هدفمند به خود گرفته است.

انجمن اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ پاکستان و بالاخص خانواده های شهدای اخیر حملات تروریستی ، این قبیل حملات که ناقض حقوق بشر است را محکوم و برای شهدای این فاجعه بزرگ و سایر شهدای اسلام از خداوند بزرگ علو درجه مسئلت نموده و برای خانواده‌ها و بستگان آنان اجر جزیل وصبر جمیل مسئلت می‌نماید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار