مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن اعلام آمادگی کامل این سازمان برای چهارشنبه آخر سال ، برنامه های آتش نشانی برای این روز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، دکتر خوشزاد پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری گفت: با اقدامات فرهنگی که طی سال های گذشته از سوی شهرداری و سازمان آتش نشانی در تهران صورت گرفته ، شرایط نسبت به سال های پیش مطلوب تر شده و با نگاهی به آمار می بینیم رویکردهای فرهنگی ما اثرگذار بوده و طی دو سال گذشته حوادث حاد کمتری را شاهد بوده ایم.
 
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه امسال هم شاهد کمترین حوادث در سطح پایتخت باشیم ، اظهار داشت: سازمان آتش نشانی تهران به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شهروندان است به طوری که از زمان به صدا در آمدن زنگ ایستگاه ها کمتر از 45 ثانیه تیم های عملیاتی ما از ایستگاه ها خارج می شوند.
 
خوشزاد به اقدامات و برنامه های سازمان آتش نشانی برای چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: قبل ، حین و بعد از مراسم چهارشنبه سوری برنامه ها و اقداماتی داریم.نخستین کار ما شناسایی نقاط پرخطر شهر تهران بود که با موفقیت انجام شد.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی از پیش بینی 1742 تیم عملیاتی خبر داد که در لایه های مختلف کلان شهر تهران را تحت پوشش قرار می دهند.
 
وی گفت: 300 تیم عملیاتی درلایه نخست مجموعه شهر را پوشش می دهند ، 114 تیم در نقاط پرخطر مستقر می شوند ، در لایه سوم که لایه میان خطر است 631 تیم مستقر می شوند.همچنین در لایه چهارم که کم خطر محسوب می شود به ازای هر ناحیه شهر تهران(123 ناحیه) یک تیم فعالیت می کند.ضمن اینکه در لایه پنجم در تمامی 374 محله شهر تهران 374 تیم عملیاتی استقرار دارند.
 
خوشزاد راه اندازی یگان موتورسوار آتش نشان را به عنوان یکی از دستاوردهای خوب سازمان آتش نشانی دانست و گفت: 140 دستگاه موتورسیکلت جدید وارد ناوگان شد که با موتورهای قبلی تعداد کل موتورسیکلت های ما به 200 متور می رسد که به صورت شناور و گشت در شهر حضور می یابند.
 
این مقام مسئول در سازمان آتش نشانی به بحث آموزش های شهروندی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: در بحث آتش نشانان داوطلب 12 هزار نفر جذب شدند و دوره های مختلف آموزشی را طی کردند و امسال بنا داریم از 5 هزار نفر آنها در کنار نیروهای سازمان استفاده کنیم.
 
وی از تبلیغات محیطی بسیار مناسب ، اجرای 10 برنامه زنده در شبکه تهران سیما با عنوان شب های آرام ، و توزیع خاموش کننده میان شهروندان به عنوان دیگر اقدامات یاد کرد.
 
خوشزاد با بیان اینکه تا روز سه شنبه 10 هزار خاموش کننده میان شهروندان توزیع می شود ، گفت: شهروندان به جز ایستگاه های آتش نشانی ، در 5 نقطه جاده خاوران ، شهرری ، حکیمیه ، بزرگراه حکیم و بوستان ولایت می توانند این خاموش کننده ها را تحویل بگیرند.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار