با پایان رقابت های لیگ برتر بانوان آمار و ارقام این مسابقات نشان می دهد که تیم گیتی پسند بهترین عملکرد را در میان شش تیم حاضر داشت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های لیگ برتر بانوان در سال 91 با حضور 6 تیم از 16 آذر ماه آغاز شد و در 16 اسفندماه به پایان رسید. تیم های گیتی پسند، گاز تهران، ستاره های پارس، متین ورامین، میزان خراسان و ذوب آهن اصفهان تیم هایی بودند که در این مسابقات شرکت کردند و طی ده هفته رقابتهای دیدنی را به نمایش گذاشتند.

در رقابت های سال 91 اگرچه تعداد تیم ها نسبت به سال های قبل با کاهش مواجه بود اما به اعتقاد مربیان و کارشناسان والیبال، لیگ امسال از نظر کیفیت در سطح بالایی برگزار شد و کاهش تعداد تیم ها در آن چندان تاثیرگذار نبود. استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در این مسابقات به ترتیب 3، 2 و یک نماینده را داشتند که در پایان دورهای رفت و برگشت ، تیم گیتی پسند بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم ذوب آهن دوم و گاز تهران هم در رده سوم قرار گرفت.

اما نگاهی کوتاه به آمار و ارقام این مسابقات نشان می دهد که تیم گیتی پسند اصفهان در میان تیم های حاضر بهترین عملکرد را داشته است. این تیم با کسب 9 پیروزی از ده بازی بیشترین امتیاز را در کارنامه خود ثبت کرد تا در نهایت با 26 امتیاز در جام قهرمانی را برای دومین سال پیاپی بالای سر ببرد و آسیایی شود. بعد از تیم گیتی پسند، ذوب آهن و گاز تهران به ترتیب با 8 و 7 پیروزی در رده های دوم و سوم قرار دارند. ضمن اینکه در این بخش تیم میزان خراسان با داشتن تنها یک برد و کسب 9 شکست، در این فصل ضعیف ترین نتیجه را به دست آورد که همین موضوع باعث شد تا این تیم با 3 امتیاز در رده آخر جدول رده بندی قرار بگیرد.

در مسابقات لیگ این فصل 17 مسابقه با نتیجه 3 بر صفر، 4 مسابقه با نتیجه 3 بر یک و 9 مسابقه با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید. البته این نتایج نشان از حساسیت بالای مسابقات این فصل داشته و گاه نتایجی به وقوع می پیوست که دور از انتظار بود. به عنوان مثال بازی تیم های گیتی پسند و ستاره های پارس در هفته سوم از دور برگشت که با نتیجه 3 بر 2 به سود نماینده اصفهان تمام شد یکی از همین نتایج دور از انتظار بود. همچنین ذوب آهن هم مقابل تیم متین ورامین در هفته چهارم از دور برگشت 3 بر 2 پیروز شد و در زمانی که باید امتیازهای حساس را به دست می آورد مقابل این تیم یک امتیاز از دست داد.

در بخش ست های برده باز هم تیم گیتی پسند در صدر است. این تیم اصفهانی با 29 ست برده در صدر است، تیم ذوب آهن، گاز تهران، متین ورامین، ستاره های پارس و میزان خراسان در رده های بعدی قرار دارند. اما در بخش ست های باخته، تیم میزان خراسان در صدر است. این تیم با از دست دادن 29 ست در صدر است و تیم ستاره های پارس و متین ورامین در رده های بعدی قرار دارند. گیتی پسند در این بخش در رده آخر قرار دارد.

در بخش پوئن شماری هم تیم گیتی پسند با 875 پوئن کسب شده در رده اول است و تیم های ذوب آهن و گاز با 869 و 830 پوئن کسب شده در رده های دوم و سوم قرار دارند. نکته جالب در این بخش این است که تیم ستاره های پارس با 787 پوئن کسب شده بالاتر از تیم متین ورامین قرار دارد. تیم میزان خراسان هم با 593 پوئن در رده آخر قرار دارد.

اما در بخش پوئن های از دست داده هم تیم ستاره های پارس در صدر است. این تیم با از دست دادن 963 پوئن در این بخش در صدر است و تیم های متین ورامین و میزان خراسان در رده های بعدی قرار دارند. اما در این بخش تیم گاز تهران با از دست دادن 687 امتیاز در رده آخر قرار دارد و البته بهترین تیم در این بخش محسوب می شود.

به این ترتیب و با پایان رقابتهای لیگ برتر بانوان در سال 91، تیم ها و بازیکنان خود را برای مسابقات سال آینده آماده می کنند و در این بین تیم گیتی پسند باید برای حضور در مسابقات باشگاههای زنان آسیا آماده شود./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار