رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد گفت: خداوند وعده داده شده قوم صالحی در زمین جایگزین خواهند شد و مردم ایران همان وعده خداوند هستند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري اسفنديار رحيم مشايي در مراسم ملي استقبال نوروز با بيان اينكه مزاياي نشان درجه يك فرهنگ و هنر بنده به جامعه ايراني و ملت مومن ايران و اهالي فرهنگ و هنر تعلق دارد، گفت: بنده اين نشان را از لحاظ معنوي به ملت بزرگ ايران كه بهترين پاسداران فرهنگ و هنر اين سرزمين بوده و هستند تقديم مي‌كنم.

رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه نوروز ميراث گرانبها و بزرگي است كه ملت ايران در طول تاريخ همواره آن را پاس داشته، تصريح كرد: نوروز به عنوان اولين اثر از ميراث ملي كه در جمهوري اسلامي به ثبت رسيده جلوه همه خوبي‌ها و نيكي‌هاي ملت ايران است و ملت ايران اين ميراث را با پاسداشت نوروز به بشريت هديه مي‌كند.

وي با بيان اينكه ملت ايران دو ويژگي اساسي دارد، ادامه داد: نخست آنكه اين ملت از ديرباز به عظمت و شكوه انسان و جهان و خدا انديشيده ، موحد بوده و نگاهي بلند داشته است و ديگر آنكه نيكي‌ها و فضيلت‌ها همواره در نگاه ملت ايران داراي جايگاه شايسته‌اي بوده است.

مشايي خاطرنشان كرد: امروز دوست و دشمن مي‌داند كه ملت ايران مجموعه خزائن ارزشمند الهي و رو به آينده را براي خود دارد و در آينده نيز ملت ايران از همه مطمئن‌تر بوده و نگاهش نسبت به آينده مستحكم‌تر است و به آينده روشن بشريت يقين دارد.

وي اظهار داشت: اگر نوروز در سطح بين‌المللي به ثبت جهاني مي‌رسد و با ريشه ايران مورد اذعان جامعه جهاني قرار مي‌گيرد اين حقيقتي انكارناپذير است.

وي با اشاره به اينكه تعامل ما با اسلام تعاملي زيباست و ما از اسلام درسهاي بزرگي آموخته‌ايم كه مزد آن را با جلوه‌گر كردن ظرفيت‌هاي اسلام به جهان پرداخته‌ايم ، گفت: ايرانيان نقش عظيمي براي شكوفايي اسلام در تاريخ از خود برجا گذاشتند.

رئيس جمهور با اشاره به اين آيه قرآن که خدا در آن وعده داده قوم صالحي را در زمين جايگزين خواهد کرد که هم آنها از خدا راضي هستند و هم خدا از آنها راضي خواهد بود و نقل است که پيامبر گرامي اسلام(ص) هنگام خواندن اين آيه دست خود را بر شانه سلمان نهاده است، گفت: ملت ايران همان وعده الهي هستند.

وي گفت: پرونده نوروز با مشاركت 10 كشور به طلايه داري ايران عزيز به ثبت جهاني رسيد و مردان و زناني كه نسبت به نام و پرچم ايران عاشقانه كار مي‌كنند در اين مسير تلاش كردند.

رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه ملت ايران مظهر توامان عشق و خرد هستند، خاطرنشان كرد: امروز دانشمندان ايراني علامات و نمايندگان فضل و فضيلت ايرانيان هستند كه در بين آنها پيشگامان انديشه هاي تاريخي بشر حضور دارند.

مشايي با اشاره به مشاهير و فرهيختگان بلند آوازه ايراني در فلسفه، عرفان، انديشه نظري و فكري و شعر و ادبيات گفت: نام بلند آوازگان ايران امروز در تاريخ جهان مي‌درخشد كه يكي از آنها براي اعتلاي يك ملت كفايت مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه هنوز آنچنان كه شايسته است نتوانسته‌ايم قدرشناس خدمات فرهيختگان و هنرمندان كشورمان باشيم، گفت: اميد داريم چرخه كار به گونه‌اي اصلاح شود كه قدرشناسي از اهالي فرهنگ و هنر وظيفه همگان شود.

رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با تقدير از احمدي‌نژاد به خاطر تاكيدات و تلاشهاي وي در راستاي اعتلاي فرهنگ و هنر در كشور تصريح كرد: معتقدم احمدي‌نژاد در هر مسئوليتي كه باشد اولويت كاري او فرهنگ و هنر است.

مشايي با بيان اينكه ايرانيان هزاران افتخار از عشق ، محبت و لطف در خود دارند، گفت: مهمترين و بالاترين صفت براي ايرانيان مهر و محبت ايراني است و دولت از اولين روزهاي شكل‌گيري، بناي خود را بر محبت گذاشت چرا كه معتقد است در سايه‌سار مهر هر فضيلتي امكان تحقق داشته و انسان قدرشناس و خدمتگزار مي‌شود.

رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد با بيان اينكه نمي توانم بپذيرم كسي ادعاي توحيد، ديانت و ايمان به اسلام را داشته و مردم را دوست نداشته باشد، گفت: چنين ديني هرگز قابل قبول نيست بلكه معتقدان به اين مكتب كساني هستند كه عشق به مردم در وجود آنان موج زده و نمي‌توانند فقر و نداري مردم را تحمل كنند.

مشايي با بيان اينكه بايد خود را در ديگران جستجو كنيم، تصريح كرد: هنگامي كه به آينده ملت‌ها و آن ابرمردي كه خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد كرد مي‌نگرم، مشاهده مي‌شود كه اين مكتب در تمام اوصاف خود از آ‌ن كسي كه قرار است نفرت و خشم را از ميان بشر بردارد يك وصفي دارد كه لطيف ، فراگير و عميق است و همه طبقات، ملت‌ها و نژادها را در برمي‌گيرد و ‌آن وصف زيبايي است كه مي‌گويد السلام عليك يا ربيع‌الانام و نضره الايام «السلام عليك اي بهار انسانها و خرمي دوران‌ها»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار