چند روز قبل فرد ميانسالي با مراجعه به پليس فتا گفت: ۳ماه قبل با سايتي که در آن مزايده آنلاين انجام مي شد آشنا شدم، ابتدا مبالغ کمي را سرمايه گذاري کردم اما در نهايت به دليل تبليغات گسترده اي که از سوي آن سايت مي شد مبلغ ۲۵ميليون ريال براي خريد بليت هاي ورود به حراجي هزينه کردم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سيدمحسن عرفاني رئيس پليس فتاي خراسان رضوي از شناسایی نوجوان ۱۵ساله اي خبر داده که به اتهام کلاهبرداري هاي ميليوني دستگير شده است.

وي خاطرنشان کرد: چند روز قبل فرد ميانسالي با مراجعه به پليس فتا گفت: ۳ماه قبل با سايتي که در آن مزايده آنلاين انجام مي شد آشنا شدم، ابتدا مبالغ کمي را سرمايه گذاري کردم اما در نهايت به دليل تبليغات گسترده اي که از سوي آن سايت مي شد مبلغ ۲۵ميليون ريال براي خريد بليت هاي ورود به حراجي هزينه کردم که بعد از مدتي متوجه شدم که سايت مذکور فيلتر شده است و براي اين که کاربران متوجه نشوند ايميلي از سوي سايت موردنظر برايم ارسال شد که اشکالات موجود در سايت فني است و به زودي رفع مي شود.

رئيس پليس فتاي خراسان رضوي گفت: با اعلام اين شکايت، متخصصان فضاي سايبري پليس به ردزني متهم پرداختند و موفق شدند او را در شهرستان ساوه دستگير کنند.

وي اضافه کرد: متهم که نوجوان ۱۵ساله اي است به جرم خود اعتراف کرد اما تحقيقات درباره کلاهبرداري هاي احتمالي ديگر وي نيز ادامه دارد. اين مقام انتظامي از شهروندان خواست در صورتي که از آن ها با اين روش کلاهبرداري شده است به پليس فتا مراجعه کنند و از سوي ديگر نيز کاربران اينترنت قبل از شرکت در اين گونه مزايده هاي آنلاين از درستي يا نادرستي موضوع از طريق مجاري مختلف قانوني اطلاع حاصل کنند.

سرهنگ سيدمحسن عرفاني همچنين از دستگيري جوان ۲۵ساله اي که با سوء استفاده از عکس هاي يک هتل معروف در مشهد قصد فروش دامين هتل به صورت غيرمجاز را داشته است خبر داد و گفت: متهم مذکور با ايجاد صفحه اي جعلي به نام صاحب هتل، قصد کلاهبرداري و اخاذي از مالک اين هتل را داشت که توسط پليس دستگير شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار