معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان از ذخیره سازی گسترده ی میوه ی شب عید در استان کرمان خبر داد.

مصطفی زریسفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان درباه ی وضعیت تأمین میوه ی شب عید در استان گفت: هم اکنون در استان 2 قلمِ پرتقال و سیب درختی خریداری و ذخیره سازی شده است.

وی افزود: تاکنون هزار و 600 تن سیب درختی از استانهای کردستان و آذربایجان غربی خریدداری شده که پیش بینی می کنیم با وضعیتی که در بازار اتفاق می افتد علاوه بر جبران کمبودها ، مازاد هم داشته باشیم.

زریسفی تصریح کرد: پرتقال هم مانند سالهای قبل از نوع « والن سیا »از باغات جنوب استان تأمین می شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 500 تن پرتقال از جنوب استان خریدداری شده ، خاطرنشان کرد: بخش دیگری هم از شهرستانهای همجوار خریداری شده که پیش بینی می شود عید امسال هیچ کم و کسری در این زمینه احساس نشود.

زریسفی با بیان اینکه قیمت میوه ها ایام پایانی سال اعلام می شود، گفت: اواخر سالجاری پس از اعمال یارانه روی میوه ها ، قیمت های به صورت قطعی اعلام می شود.

وی با تأکید بر نظارت جدی بر قیمت میوه ها از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، تصریح کرد: این سازمان تصمیم دارد با تنظیم بازار جلوی نوسانات غیرمتعارف قیمت ها را بگیرد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان ابراز امیدواری کرد با اعمال یارانه مناسبی که روی میوه ها صورت می گیرد شاهد توزیع میوه ها در 25 تا 30 نقطه از ایستگاههای توزیع میوه کرمان باشیم.

زریسفی تنوع میوه های شب عید امسال را زیاد عنوان کرد و افزود: در کنار دو قلم ذکر شده میوه های دیگری هم در بازار و ایستگاههای توزیع میوه عرضه می شود تا در سبد کالای میوه مصرفی به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد./س

برچسب ها: میوه ، شب عید ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.