در نشست ستاد مدیریت بحران منطقه4 با حضور شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه و اعضای ستاد اعلام شد که این ستاد در بررسی مجموعه عملکرد سال جاری در سه فصل گذشته مقام اول را کسب کرده است.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، عزیزالله رجب‌زاده جانشین شهردار در ستادمدیریت بحران شهر تهران در این نشست با اشاره به وسعت و جمعیت یک میلیون‌نفری منطقه4 در مقایسه با شهرها و حتی برخی استان‌های کشور بر اهمیت برنامه ریزی در حوزه مدیریت بحران و کاستن از سطح مخاطرات منطقه در برابر حوادث و سوانح تاکید کرد و گفت: شناسایی توان بخش خصوصی و نهادهای عمومی سطح منطقه برای جلب مشارکت و همیاری آنان در زمان بحران از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از هم اکنون به سازماندهی و برنامه‌ریزی این توان پرداخت.
 
وی با تاکید بر اجرای طرح‌های پیشگیرانه و کاهش مخاطرات، گفت:هر میزان در این حوزه سرمایه‌گذاری و اقدام شود، میزان تلفات و خسارات در زمان بحران کاهش می‌یابد و در نتیجه توان لازم برای عملیات مقابله حفظ می‌شود در غیر این صورت با افزایش حجم تلفات و خسارات، عملیات مقابله سخت و پیچیده خواهد شد.
 
وی گفت: پیشگیری در تمام مراحل آمادگی، مقابله و بازسازی مطرح است و آموزش مردم خود اقدامی پیشگیرانه است که نباید از اهمیت آن در کاهش مخاطرات و افزایش توان مقابله غفلت کرد.
 
وی افزود:فرهنگ زندگی با زلزله و انجام اقدامات ساده توسط عموم شهروندان باید ترویج و تقویت شود و ترس از زلزله باید جای خود را به آمادگی در برابر زلزله بدهد. همچنین تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدیریت خدمات شهری و خدمات اضطراری باید بر اساس سناریوهای محتمل وقوع زلزله نسبت به تقویت توان خود اقدام و برنامه‌های کاهش خطر‌پذیری و ارتقای هماهنگی‌های میان سازمانی را اجرا نمایند.
 
دکترحسن کریمیان شهردار منطقه نیز در سخنانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش تعامل و همکاری‌های بین‌بخشی اعضای ستاد مدیریت بحران این منطقه گفت: با توجه به تحویل جنگل تلو از سوی منطقه ، از فضای سبز منطقه می‌توان برای اجرای طرح‌های اسکان اضطراری بهره ‌برد.
 
سید جواد کشفی معاون آمادگی، عملیات و امور مناطق سازمان نیز با بیان ویژگیهای منطقه و کسب مقام نخست این ستاد در فعالیت‌های 9 ماه امسال گفت: با توجه به سناریو زلزله فرضی و برآورد تلفات و خسارات احتمالی، تمامی فعالیت‌ها باید در راستای افزایش توان مقابله با پیامدهای محتمل متمرکز شود.
 
وی افزود: با شناسایی نقاط قوت و ضعف بر اساس این سناریو می‌توان نسبت به برنامه‌ریزی و تامین نیازها اقدام نمود.
 
محمد علی فیاض دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه نیز در آغاز جلسه گزارش مشروحی از مخاطرات منطقه، سوانح و حوادث امسال و فعالیت‌های ستاد در حوزه‌های مختلف را برای حاضران ارائه کرد و سپس اعضای ستاد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
در این جلسه علاوه بر مدیران سازمان‌ها و نهادهای منطقه، سردار پوری رحیم معاون سازمان پدافند‌غیرعامل کشور، سردار خلیلی دبیر ستاد بحران وزارت دفاع، نماینده ستاد بحران ارتش، فرمانده امنیت شمال شرق تهران در سپاه پاسداران و روسای بیمارستان‌های سطح منطقه حضور داشتند.
 
همچنین در پایان جلسه مانور اطفای حریق توسط شهروندان عضو گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محلات(دوام) منطقه برگزار شد و مدیران سازمان از سرای محله مجید‌آباد، خانه دوام این محله، کانکس تجهیزات دوام، پایگاه مدیریت بحران در دست احداث آبشناسان و تجهیزات امداد و نجات پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه بازدید کردند.

برچسب ها: شهردار ، ترس ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار