مدیرکل استاندارد فارس از ورود نمایندگی اداره استاندارد فارس به شش شهر این استان در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مرتضی رهنما بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون اداره کل استاندارد فارس در دو شهر اقلید و لارستان نمایندگی دارد و این نمایندگی‌ها در فروردین ماه سال آینده در شش شهر لامرد، کازرون، مرودشت، سپیدان، فسا و جهرم آغاز به کار می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل هفت کمیته در زمینه تدوین استاندارد در سال جاری تصریح کرد: این هفت کمیته موفق به تدوین 21 استاندارد شدند که در جمع استاندار‌های ملی قرار گرفت و در این راستا  از کارشناسان برای تدوین استاندارد‌ها و همکاری با اداره کل استاندارد، دعوت می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد فارس بیان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده تدوین استاندارد‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود و هم‌اکنون 2 هزار و 880 نمونه کالا که این اداره از واحد‌های تولیدی جمع‌آوری کرده در آزمایشگاه‌ها تائید صلاحیت شده در بخش خصوصی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

رهنما خاطرنشان کرد: برای کالا‌های وارد شده به این استان طرحی به‌نام طاها در نظر گرفته‌ شده و طبق آن اقدام به جمع‌آوری بیش از 2 هزار نمونه از این کالا‌ها کرده‌ایم که هم‌اکنون در حال آزمایش هستند و در سال آینده درباره کیفیت آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول افزود: در ادامه بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل از آسانسور‌های این استان، تاکنون یک‌هزار و 200 گواهی‌نامه ایمنی برای این دستگاه‌ها صادر شده است.

مدیرکل استاندارد فارس در ادامه گفت: 4 هزار و 370 ناظر سوخت، 6 هزار و 220 وسیله سنجش (ترازو، باسکول) و 36 شارژر سیلندر در فارس توسط کارشناسان اداره کل استاندارد بازرسی شده‌اند.

رهنما همچنین با اشاره به وجود 4 هزار و 500 واحد تولیدی در این استان تصریح کرد: از این تعداد 550 واحد تولیدی مجوز استاندارد گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده 90 درصد از این واحد‌ها این نشان را دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: تاکنون 460 دستگاه برای شهر‌بازی در استان ما شناسایی شده که از بین آن‌ها 410 دستگاه مورد بازرسی قرار گرفته و به 120 دستگاه، گواهی‌نامه ایمنی داده شده و 100 دستگاه نیز پلمب شده است.

مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه در یک‌ سال از هر واحد تولیدی، چهار بار نمونه‌برداری می‌شود، اذعان داشت: ما حامی تولید هستیم و برای توسعه این استان و جلب رضایت مردم بازرسی‌های متعددی انجام می‌دهیم و در صورت مشاهده تخلف، به صورت قاطع با متخلفان برخورد می‌کنیم.
برچسب ها: فارس ، استاندارد ، لارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.