مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت : 95 درصد شیمیایی فروشان تا روز گذشته خیابان ناصرخسرو را تخلیه کردند.

به گزارش سرويس اجتماعي باشگاه خبرنگاران مهندس‌ رضا قدیمی در نشستی خبری با اشاره به مشکلات پیش روی انتقال شیمیایی فروشان به بازار کیمیا اظهار کرد: این کار به رغم پیگیری شهرداران مختلف و همینطور مصوبات شورای تامین و استانداری طی 15 سال اخیر بر زمین مانده بود و به همین خاطر فعالیت فوق تخصصی شیمیایی فروشان به شکل کاملا سنتی در خیابان ناصرخسرو انجام می‌شد.
 
قدیمی با بیان اینکه در خیابان خسرو علاوه بر شیمیایی فروشان، فروشندگان تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی هم حضور دارند اظهار کرد: این اصناف ضرورتی برای انتقال ندارند اما شیمیایی فروشان بنابر برنامه پیش بینی شده باید منتقل می‌شدند.
 
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه هنوز 18 واحد صنفی شیمیایی فروش در ناصرخسرو باقی مانده‌اند، گفت: برای هشت مورد از آنها حکم پلمپ صادر شده که در صورت عدم تخلیه، این حکم امروز اجرا خواهد شد.
 
قدیمی تاکید کرد: تولید، ‌حمل، نگهداری و بارگیری مواد شیمیایی تابع ضوابط بسیارخاصی است و این در حالی است که این ضوابط در ناصرخسرو رعایت نمی‌شد.
 
وی به فاجعه‌ای که در نیشابور به دلیل بی توجهی به خواص مواد شیمیایی رخ داده بود، اشاره کرد و گفت: برخی از مواد به تنهایی بی خطر هستند اما ترکیب آنها می‌تواند منجر به فاجعه شود.
 
در بازار شیمیایی فروشان کیمیا ، مواد شیمیایی نگهداری نخواهند شد / شورآباد ، انبار مواد شیمیایی
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی با بیان اینکه مهمترین دغدغه شیمیایی فروشان تامین فضای مناسب بود گفت: وضعیت ناصرخسرو به گونه‌ای بود که اجازه نظارت به شهرداری را نمی‌داد چرا که خانه‌های مسکونی تبدیل به انبار مواد شده بودند و بازدید از هر یک از این خانه‌ها نیازمند اجازه قضایی بود اما بازار کیمیا که اکنون جایگزین ناصرخسرو شده همانند یک قلعه است و کل 220 واحد موجود در آنجا امکان نظارت دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه در بازار کیمیا مواد شیمیایی نکهداری نمی شوند ادامه داد: انبار مواد شیمیایی در شورآباد قرار دارد و در بازار کیمیا تنها دفاتر اداری فروش مواد شیمیایی حاوی نمونه‌هایی از مواد مجاز و بی خطر وجود دارد.
 
قدیمی خاطرنشان کرد: اگر فاجعه‌ای در خیابان ناصرخسرو که محل تردد شهروندان است رخ می‌داد هیچ کس پاسخگو نبود. اما اکنون شهرداری تهران با انتقال این صنف خیابان ناصرخسرو را به مکانی امن تبدیل کرده است.
 
به گفته قدیمی هم اکنون در واحدهای صنفی تخلیه شده ناصرخسرو تنها سیستم دفتری ، برای رسیدگی به امور مالی پایان سال مستقر است که از ابتدای سال آینده نیز این سیستم جمع آوری خواهد شد.
 
تمامی واحدهای نمایشگاهی خودرو، به مراکز خرید و فروش حاشیه شهر منتقل خواهند شد / اختصاص سکو به نمایشگاه داران در مراکز عرضه ، با نصب تابلو
 
قدیمی درباره ساماندهی نمایشگاه‌ داران، موتورسیکلت فروشان و تعمیرگاه‌های راسته 17 شهریور نیز توضیح داد: در خیابان 17 شهریور حتی نمایشگاه 21 متری هم وجود داشت و خیابان به اشغال نمایشگاه داران درآمده بود که برای انتقال هر خودرو به داخل یا خارج نمایشگاه پیاده راه را برای مدت زمانی مسدود می‌کردند.
 
وی با بیان اینکه در گذشته و پیش از توسعه تهران ، راسته‌های خیابان کارگر، مطهری، بهشتی و 17 شهریور به نمایشگاه‌های اتومبیل اختصاص داشت گفت: اما اکنون خیابان بهشتی به قلب تجاری تهران تبدیل شده و نباید به شکل فعلی وضعیت ادامه پیدا کند. نمایشگاه داران خیابان بهشتی حتی پارکینگ‌های عمومی شهر را هم اشغال کرده اندو بعضا خودروهایی در پارکینگ‌های مصلی رویت می‌شود که حتی پلاک نشده است.
 
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه سهم این شرکت در پروژه پیاده راه 17 شهریور اندک بود و تنها به تغییر کاربری واحدهای نمایشگاه اتومبیل محدود می‌شد گفت: این اقدام سرآغاز کاری است که باید در آینده هم ادامه پیدا کند تا صنف نمایشگاه اتومبیل به طور کلی ساماندهی شود کما اینکه در سایر کشورهای دنیا هم نمایشگاه داران در حومه شهر قرار دارند.
 
به گفته قدیمی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، زیر ساخت این انتقال را فراهم کرده و مراکز خرید و فروش خودرو را توسعه داده است.
 
وی با تاکید بر اینکه منافع 11 میلیون شهروند تهرانی بر منافع 200 یا 300 نفر ارجح است افزود :  در پروژه 17 شهریور 89 واحد نمایشگاهی و موتور سیکلت فروشی که از قبل هم رای بند 20 داشته‌اند و باید تغییر کاربری می‌دادند، تعطیل شد و در واقع پروژه 17 شهریور کمک کرد که این آرا زودتر اجرا شود.
 
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل تصریح کرد : زنگ خطر برای نمایشگاه داران تهران ، در خیابان 17 شهریور به صدا درآمد و نمایشگاه داران در نقاط دیگر شهر از جمله خیابان بهشتی منتقل خواهند شد.
 
قدیمی با اشاره به راه اندازی اخیر سه مرکز جدید خرید و فروش خودرو در تهران اظهار کرد : مرکز 17 هکتاری چیتگر ، 7 هکتاری خاوران و 5/2 هکتاری شهید دوران در نقاطی راه اندازی شده اند که دسترسی راحت داشته و در بافت مسکونی قرار ندارند. همچنین به تک تک نمایشگاه داران نامه ای ارسال شد که طی آن اعلام شده است در مراکز جدید سکو به آنها اختصاص داده خواهد شد تا با تابلوی فروشگاهی خود فعالیت کنند.
 
از ابتدای سال آینده ، فقط پراید در مرکز عبدل آباد عرضه می شود/ مرکز خرید و فروش خودروهای خارجی راه اندازی می شود
 
وی در خصوص مرکز خرید و فروش خودرو عبدل آباد نیز گفت : از عصر پنج شنبه هفته جاری با همکاری نیروی انتظامی ، توقف خودرو در محدوده این مرکز ممنوع بوده و در صورت توقف ، با جرثقیل حمل می شود.
 
وی  با بیان اینکه عبدل آباد در شلوغ ترین زمان به 2 هزار خودرو سرویس می دهد اما مرکز چیتگر به 9 هزار دستگاه خودرو اظهار کرد : از ابتدای سال 92 ، مرکز خرید و فروش خودروی عبدل آباد صرفا به خرید و فروش پراید اختصاص خواهد یافت این درحالی است که برنامه انتقال آن به حاشیه بزرگراه آزادگان نیز وجود دارد و هم اکنون به دنبال مکانی مناسب هستیم. در آینده دیگر مراکز نیز به عرضه انواع محدود خودرو اختصاص خواهند یافت اما مرکز چیتگر به دلیل وسعت زیاد، برای عرضه همه انوع خودرو در نظر گرفته شده است.
 
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مرکز ویژه خرید و فروش خودروهای خارجی در آینده خبر داد.
 
انتقال واحدهای تولیدی صنف پوشاک به شرق تهران ؛ در آینده
 
قدیمی در ادامه از توافق با هفت اتحادیه مرتبط با تولید پوشاک که مجموعا بیش از 65 هزار واحد صنفی در نقاطی همچون خیابان جمهوری، بازارو.. دارند خبر داد و گفت: در حال انجام تفاهم برای واگذاری زمینی به وسعت 150 هکتار در شرق تهران به این اتحادیه ها هستیم که ظرف چند سال آینده واحدهای تولیدی خود را که عمدتا وضعیت خوبی از نظر ایمنی و بهداشت ندارند، طی سه سال آینده به این مکان منتقل کنند.
 
وی با بیان اینکه برخی از صنوف پساب‌های خطرناکی دارند که وارد فاضلاب شهری می‌شود، گفت: البته این موضوع تا حد زیادی با انتقال اصناف گوناگون به خارج شهر کنترل شده است اما هنوز هم با این مشکل مواجهیم.
 
رفع مشکل ترافیک بازار پرندگان با 5 برابر شدن ظرفیت پارکینگ
 
وی در ادامه با اشاره به رفع مشکلات بازار پرنده فروشان آزادگان اظهار کرد: این مرکز به دلیل کمبود پارکینگ مشکل ترافیکی به دنبال داشت که تا پایان آبانماه به همت شهرداری تهران ظرفیت پارکینگ پنج برابر شد.
 
وی از جمع آوری بساط غیرقانونی سگ فروشان در بزرگراه آزادگان هم خبر داد و گفت: طی تفاهم با ناجا و اجرای طرح‌های ضربتی، از دو ماه قبل بساط جمعه بازار سگ فروشان در بزرگراه آزادگان و در مجاورت بازار پرنده فروشان جمع آوری شد.
 
به گفته قدیمی سگ فروشان باغی را در جنوب بزرگراه آزادگان اجاره کرده بودند و حضور آنها در روزهای جمعه مشکلات ترافیکی به دنبال داشت. اما انتظار می‌رود با تعطیلی این بساط و همین طور افتتاح کامل بزرگراه آزادگان ظرف چند روز آینده، مشکل ترافیک محدوده بازار پرنده فروشان به طور کامل حل شود.
 
همکاری شهرداری با وزارت نفت در ارائه زمین ببرای راه اندازی جایگاه سوخت
 
مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولیت توسعه جایگاه‌های CNG به این شرکت سپرده شده است گفت: متولی اصلی این کار وزارت نفت است و شهرداری صرفا به عنوان کمک به این موضوع در امر ورود کرده تا مشکل کمبود جایگاه سوخت حل شود . از 200 قطعه زمین ارائه شده توسط شهرداری، 35 مورد به جایگاه CNG تبدیل شده است.
 
وی با بیان اینکه در کشور با بحران کمبود جایگاه سوخت مواجه هستیم گفت: در سایر کشورها شرایط این گونه نیست؛ بلکه جایگاه‌های تک نازله و دو نازله وجود دارد و شهروندان در هر محور به جایگاه‌های متعددی دسترسی دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: جهاد توسعه جایگاه‌های سوخت در کشور آغاز شده و آثار آن در تهران هم با اختصاص زمین به این موضوع مشاهده می‌شود./ز
 

برچسب ها: شیمیایی ، ناصرخسرو ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار