فیدل کاسترو پدر انقلاب کوبا دوشنبه در نخستین واکنش به مرگ رئیس جمهوری ونزوئلا در پنجم مارس ،اعلام کرد با مرگ هوگو چاوز کوبا بهترین دوستی که در طول تاریخ خود داشت ،از دست داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ فیدل کاسترو 86 ساله در مقاله ای در روزنامه رسمی گرانما تاکید کرد: هرچند ما از وضع جسمانی وخیم او اطلاع داشتیم ، این خبر برای ما یکه آور بود.کاسترو گفت: ما این افتخار را داشتیم که با این رهبر بولیواری دیدگاه های مشترکی در باره عدالت اجتماعی و حمایت از مستعضعفین داشتیم . فقرا در سرتاسر جهان مثل هم هستند.

فیدل کاسترو، پدر معنوی هوگو چاوز ، که در فوریه دو بار در هاوانا در ملا عام ظاهر شد جمعه برای شرکت در مراسم تشییع هوگو چاوز به کاراکاس نرفت و رائول کاسترو برادر او و رئیس جمهوری کوبا در این مراسم شرکت کرد.

رئیس جمهوری سابق کوبا که به سبب وضع جسمانی خود از قدرت کناره گیری کرد افزود: من زمانی را به یاد می آورم که او با من شوخی می کرد و به من می گفت هنگامی که ما وظیفه انقلابی خود را به پایان بردیم ، او مرا دعوت خواهد کرد که با هم در طول رودخانه آروکا در ونزوئلا قدم بزنیم ، این رودخانه یادآور استراحتی است که چاوز هرگز نداشت.


                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: چاوز ، کاسترو ، دوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار