مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری گفت : 37 درصد صادرات کشور از طریق 24 پایانه مرزی در بخش زمینی متعلق به خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،فرامرز مداح با اعلام این مطلب افزود : 25 درصد ترانزیت خروجی کشور نیز اکنون از طریق استان خراسان رضوی انجام می شود.

وی اظهار کرد : خراسان رضوی علاوه برموقعیت اقتصادی و نقش محوری آن در ترانزیت ، صادرات و واردات کشور در زمینه اجرای سیستم های الکترونیکی و طرح ها مربوط به حوزه فناوری اطلاعات (IT) که از ضرورت های کنترل حمل و نقل و مدیریت جاده ای به شمار می رود نیز از جمله استان های پیشرو است.

 

مداح به ضرورت مکانیزه نمودن پایانه های مرزی اشاره کرد و افزود : در این راستا سیستم مکانیزه مدیریت تردد از پایانه های مرزی برای نخستین بار از خراسان رضوی شروع شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده این سیستم در کل کشور راه اندازی می شود.

 

وی اظهارکرد : زیرساخت های اولیه و شبکه مربوط به اجرای سیستم مذکور در تمامی پایانه های مرزی کشور وجود دارد و در بخش سخت افزاری می توان با صرف حدود یک میلیارد ریال و با آموزش نیروهای مورد نیاز، این سیستم را بطور کامل فعال کرد.

 

مداح گفت : در گام دوم نیز سیستم مکانیزه در پایانه های دریایی فعال می شود و در نهایت، کل کشور در قالب این سیستم به هم مرتبط خواهند شد.

 

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری افزود : علاوه بر سیستم مذکور، در بخش حمل و نقل ناوگان عمومی همچنین طرح کنترل و نظارت تصویری جاده ای در دست پیگیری است وهم اینک 30 مرکز کنترل و نظارت تصویری جاده ای درسطح کشور فعال است.

 

وی بیان کرد: درقالب این طرح، اکنون 382 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 217 دوربین ثبت تخلف سرعت ثابت در جاده های کشور فعال است و اطلاعات تمامی این دوربین ها به سیستم مرکزی درتهران هم انتقال می یابد.

 

مداح افزود : 935 دستگاه تردد شمار هم در جاده های کشور نصب شده و آمار تردد خودروها را ارایه می دهد.

 

وی از دیگر اقدامات را اجرای سیستم اخذ عوارض الکترونیکی (ETC) عنوان کرد و گفت: در تهران این سیستم فعال شده و در مشهد هم بصورت آزمایشی در دست انجام است.

 

مداح بیان کرد : تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده این سیستم در هفت نقطه دیگر کشور راه اندازی می شود که در قالب آن، خودروها می توانند بدون توقف ازعوارضی ها عبور کنند.

 

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین اجرای سیستم صورت وضعیت مسافری را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

 

مداح گفت : در قالب این سیستم ، هر استان به راحتی می تواند در زمینه جا بجایی مسافر برنامه ریزی وشمار مسافران و تعداد اتوبوسهای موجود را پیش بینی و مدیریت کند.

 

وی ادامه داد : این سیستم اکنون حدود 30 درصد پیشرفت دارد و ادامه کار آن بعد از تعطیلات نوروز سال 92 پیگیری خواهد شد/س

برچسب ها: صادرات ، مرز ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.