رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت ساختاری و اجرایی کشور دچار مشکل است، برای همین بیشتر تصمیمات تنها در حد حرف باقی می‌ماند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس حاج‌رسولی‌ها در نخستین همایش جامعه ایمن شهر اصفهان با بیان اینکه ما از سال‌های پیش رعایت نکات ایمنی را برنامه‌های خود داشته‌ایم، اظهار کرد: در سیاست‌گذاری‌های قانون اساسی و نیز مدیریت و ساختار اجرایی کشور نقش شوراهای شهر دیده شده است، اما می‌بینیم که در عملیات اجرایی دچار مشکل بوده و تنها همیشه حرف‌های قشنگ زده می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر پس از انقلاب شوراهای شهر روی کار آمده بودند، جایگاه خود را پیدا کرده بودند، افزود: ظرفیت و توانمندی شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در بخش‌های تصمیم‌گیری زیاد است و این در حالی است که کوچک‌ترین تصمیم‌ها بر عهده وزارتخانه‌ها انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه هدفمندی یارانه‌ها در امور شهری خلل ایجاد کرده است، تصریح کرد: به عنوان نمونه در شورای شهر سالی 20 میلیارد تومان برای شبکه‌های شهری اختصاص یافته که با مشارکت مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مباحث شهری ادامه داد: در ساختمان‌های بیش از 6 طبقه ضریبی به پروانه ساخت اضافه می‌شود که در موقع حوادث با هلیکوپتر بتوان امداد رسانی کرد، اما به دلیل این که بدنه کارشناسی شهر ضعیف است این لایحه تصویب نشد.

حاج رسولی‌ها گفت: اکنون ضریب حاضر شدن به محل وقوع حادثه هر سال 4 ثانیه کمتر می‌شود و این در حالی است که بر اساس برنامه سال 94 به 240 ثانیه می‌رسد.

وی با بیان اینکه 112 درصد بودجه شهرداری برای سال 91 تحقق یافته است، افزود: مدیریت شهری اصفهان سازمان آتش نشانی را برای ایمنی شهر تجهیز کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری برای ایمنی شهر اقداماتی در زمینه حمل و نقل و ترافیک انجام داده است، افزود: نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده و بودجه‌ای برای رفع آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوا و تأمین سلامت شهر حمل و نقل عمومی با راه‌اندازی خطوط بی.آر.تی تقویت شده است.

حاج رسولی‌ها تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان آمادگی دارد برای تحقق شهر ایمن هر اقدامی را انجام دهد.

وی تاکید کرد: مدیریت استان باید ظرفیت شوراها را باور داشته باشد و مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و ادارات را با همفکری و تعامل شورای اسلامی شهر اصفهان برطرف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به اینکه شوراها بهترین راهکارها را ارائه می‌کنند، اما در سیستم وزارتخانه‌ها مباحث قفل می‌شود./ج1

برچسب ها: شورا ، مدیریت ، وزارتخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.