یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برای بهبود شرایط مصر بايد تمام عاملان ظلم و ستم در حکومت دیکتاتوری گذشته مجازات شوند تا مردم این کشور احساس آرامش و آسايش کرده و باور کنند که حکومت فعلی دستاورد انقلاب است.

" محمد بهاري " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به درگيري‌هاي اخیر در مصر گفت: چنین اتفاقاتی نتيجه وجود عقده و کينه نهفته‌‌ای است که از سوی استکبار جهاني و حکومت‌هاي وابسته به آنها در دل مردم مصر به وجود آمده است.

وی افزود: پیش از این استکبار جهاني در راستای منافع شوم خود مردم این کشور را در بدترين وضعيت قرار داده بود و اين مسئله باعث ايجاد عقده براي ملت مصر شده است.

بهاری ادامه داد: بنابراین آنچه که در حال حاضر در مصر رخ می‌دهد ناشی از وجود همين کينه‌ها بوده و افراد براي اينکه مخالفت و نفرتشان را اعلام کنند چنين حرکت‌هايي را ايجاد مي‌کنند.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: ملت مصر در زمان دیکتاتور سابق به قدری تحت فشار بودند که اکنون سعی دارند با اینگونه اقدامات ستم‌هايی که در گذشته به آنها وارد شده را به گوش دولت کنونی برسانند.

بهاری اظهار داشت: برخی از مردم مصر سعی دارند با اینگونه اقدامات به استکبار جهاني اعلام کنند که اگر انقلاب مردم مصر آنگونه که آنها مي‌خواهند پيش نرفته عامل اصلي تنها دخالت‌های آمریکا و غرب در امور داخلی این کشور  است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط مصر بايد تمام عاملان ظلم و ستم در حکومت دیکتاتوری گذشته مجازات شوند تا مردم این کشور احساس آرامش و آسايش کرده و باور کنند که حکومت فعلی دستاورد انقلاب است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، انقلاب ، مرسی ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار