نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به تصمیم اتحادیه عرب در لغو عضویت نظام سیاسی سوریه از این اتحادیه، گفت:اتحادیه ‌عرب به ابزاری در دست غرب بدل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور با اشاره به تصمیم اتحادیه عرب در لغو عضویت نظام سوریه از این اتحادیه و به رسمیت شناختن معارضان به عنوان نماینده ملت سوریه گفت:اتحادیه عرب هیچ گاه در معضلات و مشکلات اساسی جهان اسلام نقش کارآمد و مفیدی اتخاذ نکرده و حتی در مورد مسئله فلسطین که به عنوان بزرگترین دغدغه جهان اسلام شناخته می‌شود گام مثبتی برداشته و حتی با سکوت خود آب به آسیاب رژیم صهیونیستی نیز ریخته است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی اتحادیه ‌عرب را ابزاری در دست غرب دانست و تصریح کرد: اتحادیه عرب متاسفانه در ابتدای کار خود منویات غرب و مستکبرین را در سرلوحه کار خود قرار داد و بدل به متوری برای نیل غرب به اهدافش شد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه نظام سیاسی و ملت سوریه بر بحران غلبه کرده اند، افزود: اتحادیه عرب طبق توهمات خویش دست به چنین اقدامی زده چرا که معارضان با دیدن آثار پیروزی ارتش اسد به این نتیجه رسیده اند که چاره‌ای به جز گفتگو با نظام سیاسی سوریه ندارند و این نکته را غرب نیز تائید می‌کند که تنها راه‌حل خروج از بحران سوریه، راه‌حل سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، گفت: اتحادیه عرب دچار بحران هویتی شده چرا که موجودیتی عربی دارد ولی اهداف و راهبرد آن را غرب تعیین می‌کند از این رو هیچ گاه نتوانسته جایگاه مورد نظر خویش را در میان ملت‌های مسلمان داشته باشد.

اتحادیه عرب در رویکردی مغرضانه نظام بشار اسد را از عضویت در این اتحادیه حذف و به جای آن جریان معارضان سوریه را به عنومان نماینده ملت سوریه شناسایی کرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، اتحادیه ، عرب ، ابزاری ، دست ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.