برگ برگ فتنه 88 حاوي در‌س‌هايي آموزنده و عبرت‌انگيز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بيشتر نقش ممتاز ولي‌فقيه و رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازي براندازان، اثبات عظمت ملت بابصيرت، دين‌مدار و ولايت‌محور ايران، عمق کينه دشمنان ملت و تفكيك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و ... همگي از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتي براي 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها بود و هم منشا و مبدا تحولات نويني چون 22 خرداد و 9 دي بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبي نشان داد "تجديد حيات نظام سياسي جمهوري اسلامي ايران" جامع ترين تعبير براي وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکي از مهم‌ترين روزهاي حوادث اين نبرد 8 ماهه ( 30 آبان و 1 آذر ماه 88) را بررسي کرده است.


شنبه، 30 آبان، انتخابات رياست جمهوري 2009 ايران يكي از 10 رخداد مهم در زمينه اينترنت قرن 21

مير حسين موسوي در مصاحبه‌اي ويديوئي با سايت كلمه، درباره اتفاقات رخ داده در 13 آبان و بدبين بودن خود پيرامون لايحه هدفمند سازي يارانه‌ها سخن گفت.

وي در بخشي از اين گفتگو اظهار داشت: " گرچه در 13 آبان عليه مردم لشكركشي كردند اما مردم توجه كنند كه هرچه در مقابل آنها خشونت كنند آنها نبايد اسير خشونت واحساسات شوند. براي ما حفظ عقلانيت و خونسردي و پايبندي به اصول و شجاعت ابراز عقايد در جامعه ضروري است."

جمعي از اعضاي جهاد دانشگاهي در نامه‌اي سرگشاده خطاب به احمدي نژاد، نسبت به حيات خلوت شدن جهاد دانشگاه براي عده‌اي از اصلاح‌طلبان افراطي و تجهيز براي به دست گرفتن دوباره قدرت هشدار داده و با انتقاد از انتصاب‌ها در اين نهاد خواستار رسيدگي رئيس جمهور به اين مقوله شدند.

تابناك در خبرهاي خود آورد: « انتخابات رياست جمهوري 2009 ايران يكي از ده رخداد مهمي است كه در زمينه اينترنت قرن 21 رخ داده است.

اين مطلب را آكادمي بين‌المللي هنرهاي ديجيتالي و علوم اعلام كرده است. به اعتقاد كارشناسان اين آكادمي، انتخابات در ايران يكي از رويدادهاي مهم اينترنتي قرن بود چرا كه اپوزيسيون ايران كه از نتايج انتخابات رضايت ندارند به طور فعالي براي سازماندهي تظاهرات اعتراض‌آميز خود از شبكه‌هاي اجتماعي مانند Twitter، Face Book، و ... استفاده كردند. در پايگاه اينترنتي IADSA خاطر نشان شده كه استفاده از Face Book  و Twitter در اين اهداف به حدي موثر بود كه وزارت امور خارجه آمريكا از كمپاني مذكور درخواست كرد كه امور تعميراتي تعيين شده در آن زمان را به تعويق اندازد چرا كه ممكن بود اين برنامه ها باعث اختلال در برنامه هاي اپوزيسيون ايران شود.»

يوسفعلي مير شكاك در گفتگو باهفته نامه پنجره، به بيان خاطرات خود دردهه 1360 پرداخت و گفت: " در آن روزگار در حوزه هنري يك ديكتاتور بيشتر نداشتيم، كسي كه حرف به خرجش نمي‌رفت، آن هم محسن مخملباف بود."



باز داشتگاه كهريزك اساسا براي اراذل و اوباش ساخته شده بود


فارس نوشت: عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نشست «فتنه و فرجام» كه از سوي بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد حضور يافت و گفت: "باز داشتگاه كهريزك اساسا براي اراذل و اوباشي ساخته شده بود كه امكان نگهداري آنها در زندان‌هاي عادي وجود نداشت.

بنابر گفته‌هاي هاشمي شاهرودي انتقال متهمان به اين بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوي ممكن بود و اظهاراتي كه اخيرا وي دراين خصوص داشته را بايد فراربه جلو دانست. "

زاكاني افزود: "در اين خصوص نامه‌اي به مقام معظم رهبري رسيد كه ايشان فورا دستور رسيدگي داده و اعلام كردند كه اين افراد را از بازداشتگاه كهريزك برگردانيد البته جالب است كه دو سال قبل نيز گروهي از بازداشتگاه كهريزيک بازديد كرده و در گزارش خود اعلام كرده بودند كه اوضاع اين بازداشتگاه مساعد نيست و در آن برخوردهاي بدي با زندانيان صورت مي گيرد و آنها را كتك مي زند كه مقام معظم رهبري نيز چهار بار در اين مورد دستور داده بودند كه حق زدن زندانيان را ندارند ايشان بعد از دريافت گزارش از كهريزك دستور دادند كه اين افراد را از كهريزيك خارج كنند و حتي اگر بازداشتگاه‌هاي ديگر ظرفيت ندارند، آنها را آزاد كنند."

زاكاني ادامه داد: " مرتضوي يك عنصر نامطلوب است كه به سادگي با دوم خردادي‌ها هماهنگ مي‌شود. در مجلس هفتم ما از قوه قضاييه تحقيق و تفحص كرديم اما زماني كه مي‌خواستيم آن را در صحن علني قرائت كنيم دوم خردادي‌ها در مجلس آبستراكسيون كرده و اجازه قرائت را ندادند. "

وي به گزارشي كه دو سال قبل از بازداشتگاه كهريزك تنظيم شده بود نيز اشاره كرد و يادآور شد: " در آن گزارش به اوضاع بد بازداشتگاه و وضعيت نامناسب تغذيه اشاره شده بود، اما بعد از آن نامه‌اي با چهار امضا به مجلس رسيد كه يكي از اين امضاها مربوط به مرتضوي بود كه اين گزارش را دروغ مي دانست. "

زاكاني همچنين به ماجراي مرگ پزشك كهريزك نيز اشاره كرد و گفت: " درآن خصوص ادعا مي‌كنند كه وي خودكشي كرده است اما اصل ماجرا اين است كه اين پزشك خودش از متهمين بوده و جرمش هم رسيدگي نادرست و ارائه گزارش غلط در خصوص وضعيت بازداشت شدگان بود. به اتهامات اين پزشك نيز رسيدگي شده و برايش حكم پنج سال زندان صادر شده بود ولي با قرار كفالت آزاد بود كه با استفاده از همين فرصت خود كشي كرده است."

زاكاني در ادامه با تاكيد بر اينكه علي رغم وجود تمام اين مسائل ادعاهاي كروبي اصلا صحت ندارد، اظهار داشت: " يكي از مواردي كه كروبي به آن استناد مي‌كرد خانمي بود كه ادعا مي‌كرد كه به پسرش تجاوز شده است، ما آن خانم را به مجلس دعوت كرديم و وي در مجلس هم به ادعاي خود تاكيد داشت اما بعد از وي پسرش به نزد ما آمد و اعلام كرد كه مادرش مشكل رواني دارد."

وي در ادامه به يكي ديگر از نمونه‌هاي مورد ادعاي كروبي اشاره كرد و گفت: " نمونه ديگر يك خانم رزمي كاربود كه ميگفت به من تعرض شده است ما نيز براي وي موارد تعرض را مطرح كرديم اما او همه مواردي را كه ما به آن اشاره كرده بوديم را رد كرد و گفت منظور من اين بود كه دست من را گرفته و من را به درون ماشين برده‌اند و جالب اينكه اين اتفاق زماني رخ داده بود كه وي در حال درگيري و زد و خورد با ماموران نيروي انتظامي بود."

زاكاني در ادامه به عملكرد گروه شش نفره مجلس براي بررسي حوادث مربوط به انتخابات اشاره كرد و گفت: "اين گروه تركيبي از نادران، كاتوزيان، عباسپور، ابوترابي، كاظم جلالي و بنده بود كه با كروبي و رضايي، موسوي و همچنين دو بار با هاشمي رفسنجاني ديدار كرديم اولين ديدار ما با موسوي بود كه در سه‌شنبه بعد از انتخابات، يك ساعت و نيم با وي صحبت كرديم. در آن جلسه جلالي به موسوي گفت كه تركيب اين هيئت كاملا منصفانه است.

نادران و زاكاني مخالف شما و حامي احمدي نژاد هستند كاتوزيان مسئول ستاد اصولگرايان حامي شما بوده و عباسپور هم كه ازحاميان شماست فقط راي من كه ديپلمات هستم و همچنين راي ابوترابي مشخص نيست."

زاکاني خطاب به موسوي: در زمان تبليغات انتخابات به بسياري از استان‌ها سفر كرده و سخنراني كرديم كه تو راي نياوري

زاكاني با بيان اينكه موسوي در آن جلسه حتي يك كلمه حرف درست و حسابي نزد، خاطرنشان كرد: " بنده هم در آن جلسه به موسوي گفتم كه ما در زمان تبليغات انتخابات به بسياري از استان‌ها سفر كرده و سخنراني كرديم كه تو راي نياوري. اما حالا مي گويم كه ما دشمن تو نيستيم. فقط تو را لايق رياست جمهوري نمي دانستيم و اكنون نيز به دنبال حق هستيم و اگر مطلبي مستند داري، ارائه كن كه ما به دنبال آن برويم."

وي تاكيد كرد: "در همان جلسه بنده به موسوي گفتم كه ما شما را از نيروهاي انقلاب مي‌دانيم چرا خودت را خراب مي‌كني؟ اگردليلي در خصوص تقلب در انتخابات داري مي‌تواني آن را ارائه كني تا ما پيگيري كرده و به نتيجه برسيم اما دريغ از يك استدلال و سر خط كه ما به دنبال آن برويم."


اظهارات آيت الله هاشمي: موسوي همه حرف‌هايش را نگفته و پنهان كاري كرده است


وي با بيان اينكه در روز بعد از اين ديدار به ديدار آيت الله هاشمي رفسنجاني رفتيم، هاشمي اعلام كرد كه موسوي همه حرف‌هايش را به شما نگفته و پنهان كاري كرده است. چون فرداي انتخابات خاتمي، موسوي و حسن خميني به من زنگ زده و ظهر همان روز به دفترم آمدند.

آيت الله هاشمي در همان جلسه گفت كه موسوي جز به ابطال انتخابات قانع نيست و البته موارد ديگري را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد. همچنين آيت الله هاشمي گفت كه رضايي به من گفته راي درست در اين انتخابات 32 ميليون است و 8 ميليون ديگر ساختگي است."

زاكاني به بخش ديگري از سخنان آيت الله هاشمي در آن ديدار اشاره كرد وگفت: "آيت الله  هاشمي در آن جلسه گفت كه شرايط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجويان به جاي روحانيت به گروه‌هاي مرجع جامعه تبديل شده‌اند. اين 3.5 ميليوني كه به خيابان آمده‌اند به خانه‌هايشان بر نمي‌گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته‌هاي آنها عمل كنيم. آيت الله هاشمي در خصوص نامه آتشين خود پيش از انتخابات كه خطاب به مقام معظم رهبري منتشر كرده بود نيز در آن جلسه گفت كه من ابتدا نامه را به آقا دادم اما چون ايشان جواب ندادند بعد از 2 ساعت آن را رسانه اي كردم!"

زاكاني با بيان اينكه اين جريان براي موفقيت و همچنين شكست در انتخابات برنامه داشت، يادآور شد: " از چند هفته قبل از انتخابات آنها فهيده بودند كه در انتخابات موفق نمي‌شوند ولي برنامه آنها اين طور تنظيم شده بود كه اگر موفق شدند به بهانه پيروزي به خيابان آمده و گام به گام ولي فقيه را محدود كنند. اگر هم ناكام شدند باز هم مردم را به خيابان بريزند تا از نظام امتياز بگيرند" زاكاني در ادامه به طرح وحدت ملي كه از سوي ناطق نوري مطرح شده بود اشاره و يادآور شد: " دراين طرح مي‌خواستند لاريجاني را كانديدا كنند".

وي در ادامه اين برنامه با بيان اينكه مقام معظم رهبري براي اعتماد سازي و حفظ تمام افراد در دايره نظام اقدامات بسيار انجام داده‌اند گفت: " ايشان از هر ستاد چهار نفر را دعوت كردند كه اعتراضات خود را بيان كنند در همان جلسه آقاي آخوندي باجناق ناطق نوري به نمايندگي از ستاد موسوي اعلام كرد كه از صندوق‌هاي راي نتيجه اي غير از اين خارج نمي‌شود."


رضايي با تنظيم نامه‌اي حق نداشته خود را بخشيد

زاكاني پيرامون راي محسن رضايي نيز گفت: " بعد از بازشماري آرا مشخص شد كه راي رضايي كمي كمتر از ميزان اوليه بود و به همين دليل رضايي با تنظيم نامه‌اي حق نداشته خود را بخشيد. " زاكاني همچنين به ديدار با كروبي و برخي اظهارات وي نيز اشاره كرد و گفت: "كروبي همبحث تقلب را مطرح كرد و مدعي شد كه در دوره قبل سه، چهار ميليون راي داشته كه در اين دوره به سيصد هزار تنزل يافته است. وي در اين خصوص چنين استدلال ميكرد كه در دوره گذشته در صندوق بجنورد دويست راي داشته كه اين راي در اين دوره نيز تكرار شده اما در 700 صندوق ديگر تنها چهارصد راي كسب كرده است كه ما اعلام كرديم حاضريم همه هفتصد صندوق را بازشماري كنيم."

زاكاني در ادامه گفت: "در روزهاي بعد از انتخابات مي‌خواستند احكام اعضاي كميته شش نفره مجلس را بنويسند، ابتدا اين حكم با تبريك انتخابات رياست جمهوري شروع مي شد ولي بعدا بنده ديدم كه اين تبريك را حذف كردند در همان زمان به كاتوزيان گفتم كه چرا اين كار را كرده ايد؟ وي گفت من اين كار را نكرده‌ام. يكي از نزديكان آقاي لاريجاني تبريك را خط زده است. بنده به آن فرد نيز تذكرداده و سوال پرسيدم كه چرا چنين كاري كردهاي كه او در پاسخ به من گفت كه در انتخابات تقلب شده است البته جالب توجه است كه اين افراد در همانروزي كه حاميان موسوي به راهپيمايي در ميدان انقلاب تا ميدان آزادي آمده بوند در مجلس خوشحالي مي كردند نكته ديگر اين است كه روز بعد از روز قدس، هاشمي رفسنجاني در جايي اعلام كرده بود كه جمعيت افراد در روز قدس پنجاه پنجاه بوده است يعني نصف جمعيت حاضر را حاميان موسوي تشكيل داده بودند در حالي كه بالاترين تخمين‌ها از جمعيت چهل پنجاه هزار نفري آنها خبر مي‌داد.

البته بعدها مشخص شد كه اين نكته را لاريجاني به آيت الله هاشمي رفسنجاني انتقال داده است." وي در ادامه به ديدار سران سه قوه با مقام معظم رهبري اشاره كرد و يادآور شد: " در آن ديدار مقام معظم رهبري در خصوص اين مسئله از لاريجاني سوال پرسيد كه لاريجاني آن را رد كرد.

حضرت آقا نيز به وي گفت كه آيت الله هاشمي گفته لاريجاني اين مسئله را به من منتقل كرده است كه لاريجاني هم در ادامه به توجيه اين مسئله پرداخت كه اين نشان مي‌دهد شرايط فتنه بسيار سخت بوده و بسياري را با خود درگير مي‌كند."

وي همچنين به مواضع برخي از علما در حوادث اخير اشاره كرد و خاطر نشان ساخت:" در ديداري نزد آقاي جوادي آملي رفته بوديم كه در انتهاي اين ديدار ايشان به ما گفت كه قبل از شما مهدي هاشمي پيش ما بود. يعني اين افراد همواره نزد علما مي‌روند و تلاش مي‌كنند اخبار را از نگاهي خاص و به نفع خود به علما منتقل كنند.
 

يکشنبه، 1 آذر، بيانيه سازمان مجاهدين خلق (منافقين) در آستانه 16 آذر

سازمان مجاهدين خلق (منافقين) با صدور بيانيه‌اي اعلام داشت: "در آستانه 16 آذر روز دانشجو سازمان مجاهدين خلق ايران به تمامي شهيدان دانشجو كه در مجاهدت و مقاومت براي سرنگوني ديكتاتوري‌هاي شاه و شيخ و برقراري آزادي و حاكميت مردم جان باخته‌اند درود مي‌فرستد و دانشجويان، دانش‌آموزان و همه جوانان مجاهد و مبارز ميهن را به يك هفته اعتراض و تظاهرات ضد حكومتي- از دهم تا شانزدهم آذر- فرا مي‌خواند.... در تداوم قيام 13 آبان كه با تمركز شعارها عليه ولي فقيه ... نقطه عطفي را در اعتلافي ظفر نمودن انقلاب دموكراتيك مردم ايران رقم زد، براي بزرگداشت 16 آذر به پاخيزيد. دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي را به عرصه پيكار خجسته آزادي تبديل كنيد. در تظاهرات بر آزادي بلا درنگ دانشجويان و تمامي دستگير شدگان قيام، تاكيد كنيد."

سايت هاشمي رفسنجاني: «آيت الله هاشمي رفسنجاني با جمعي از اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي ديدار كرد.»
 
اين گزاش ادامه دارد ....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار