مدیر کل منابع طبیعی لرستان:

سالانه 46 میلیون مترمربع از سطح خاک‎های لرستان دچار فرسایش می‎شوند

مدیر کل منابع طبیعی لرستان، گفت: سالانه 46 میلیون مترمربع از سطح خاک‎های استان به واسطه کارهای عمرانی، عوامل طبیعی، تبدیل اراضی ملی به کشاورزی، حریق، و روان‎آب‎ها دچار فرسایش می‎شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "مهرداد بهاروند" گفت: به منظور جلوگیری از تخریب 10 کیلومتر طرح تنسیق در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 1006 مورد پرونده در دادگاه‎های استان تشکیل شده است، اظهار کرد: همچنین 56 هزار هکتار از عرصه‎های منابع طبیعی نقشه‎برداری شدند و امسال 36 هزار هکتار از این اراضی به نام دولت سند زده شده است.

مدیر کل منابع طبیعی لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آبخیزداری طرح تفصیلی بیش از 95 درصد از اراضی استان انجام شده است، تصریح کرد: 30 درصد از این میزان اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: به منظور حفظ و احیای پوشش گیاهی، کاهش بلایای طبیعی و کنترل روان‎آب‎های سطحی برای مصارف کشاورزی طرح‎های آبخیزداری انجام شده است.

بهاروند با اشاره به اینکه باتوجه به گستردگی جنگل‎های استان با کمبود نیرو و امکانات مواجه هستیم، اظهار کرد: سالانه 46 میلون مترمربع از سطح خاک‎های استان به واسطه کارهای عمرانی، عوامل طبیعی، تبدیل اراضی ملی به کشاورزی، حریق و روان‎آبها دچار فرسایش می‎شوند.

وی گفت: 20 تن خاک در هر هکتار معادل 3200 هکتار از اراضی زراعی استان است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: فرسایش ، لرستان ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.