رئیس اداره حفاظت و شناسایی اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افزایش گشت های ویژه حفاظت اراضی در ایام نوروز برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محسن کرمانی با اعلام این خبر گفت: تیم های گشتی حفاظت اراضی این اداره کل در طول تعطیلات نوروز با هر نوع تغییر کاربری و ساخت و ساز و تصرف اراضی ملی و دولتی به شدت برخورد می کند.

کرمانی افزود: با توجه به فعالیت گسترده واحد حفاظت اراضی در سطح استان چنانچه فردی در هر نقطه از استان خراسان رضوی قصد تعرض به اراضی ملی را در سر بپروراند به شدت با ایشان برخورد قانونی شده ضمن ممانعت از ادامه فعالیت در اراضی مذکور با تشکیل پرونده به مراجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.
وی با اشاره به فعال بودن این گشت ها در طی سال، تصریح کرد: در ایام تعطیل، این گشت ها افزایش یافته و با استفاده از تجربیات گذشته، با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برخورد جدی و قانونی خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت و شناسایی اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی یکی از اساسی ترین وظایف این واحد را پیشگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی بیان کرد و افزود: نصب تابلوهای هشدار دهنده در اراضی ملی، نشست با شوراها، دهیاری ها، بخشداری ها و بسیج، معتمدین محلات، انجام گشت های مداوم روزانه و پاسخگویی رو در رو به سوالات ساکنین اطراف اراضی ملی از جمله اقدامات پیشگیرانه این واحد به شمار می رود.
کرمانی در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه مراجع قضایی نیروی انتظامی و سازمان نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری در مناطق مختلف، از عموم مردم خواست از خرید و فروش اراضی با قولنامه کاری خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را سریعا با این اداره کل اطلاع دهند.  /س

 

برچسب ها: افزایش ، گشت ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.