استاندار خراسان رضوي با روساي انجمن‌هاي صنفي و كارفرمايي توليدكنندگان صنعتي و معدني استان ديدار كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسين فروزان مهر در اين ديدار با اشاره به ابلاغ سياست هاي كلي در خصوص توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني از سوي مقام رهبري، اظهار کرد: براي تحقق اين سياست ها بايد نگاهمان را در حوزه توليد تغيير دهيم.

وي افزود: بالا بردن قدرت رقابت و افزايش بهره وري عوامل توليد، در گرو اصلاح و بازسازي ساختار توليد است كه در اين صورت شاهد كاهش هزينه ها و بهبود كيفيت محصولات توليد شده در داخل كشور، خواهيم بود.

استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر پرهيز از خام فروشي و استقرار صنايع پايين دستي در كنار صنايع مادر و ايجاد ارزش افزوده مثبت در اقتصاد، گفت: بايد در جهت گسترش اقتصاد دانش بنيان مبتني بر توسعه مولفه هاي اصلي آن، بيش از گذشته تلاش شود.

فروزان مهر در ادامه به توانمندي های بخش صنعت در خراسان رضوي اشاره كرد و گفت: اراده مديريت استان استفاده از تمامي ظرفيت ها و منابع در اختيار براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي است.

وي يكي از عارضه هاي صنعت را درون گرايي و توجه به نيازهاي داخلي استان دانست و گفت: اين نگاه بهره‌وري نامناسب در واحدهاي توليدي را به دنبال داشته است.

استاندار خراسان رضوي ادامه داد: تعيير اين رويكرد جز با بازنگري در ضرورت هاي اقتصادي استان، توجه به بازار مصرف، توليد محصولات دانش بنيان و ايجاد تنوع در توليدات، ممكن نخواهد بود.

فروزان مهر در ادامه با اشاره به وجود نقدینگی کافی نزد بانك های استان، خواستار افزایش همکاری بانک ها در تامین سرمايه در گردش مورد نياز واحدهاي توليدي شد.

وی تصریح کرد: با آن دسته از بانک هایی که همکاری مناسبی در این زمینه نداشته باشند، طبق مقررات رفتار خواهد شد.

استاندارخراسان رضوی با تاکید بر ضرورت عمل به آیین نامه های بانک مرکزی در حوزه پرداخت تسهيلات حمايتی به توليد كنندگان از سوی بانک ها، تصريح كرد: بايد نگاه تمامي بانك ها و دستگاه هاي اجرايي به حوزه توليد حمایتی باشد.

گفتني ست حسين قنبري، ریيس كانون انجمن‌هاي صنفي و كارفرمايي توليدكنندگان صنعتي و معدني خراسان رضوي نيز در ابتداي اين ديدار، گزارشي از آخرين اقدامات صورت گرفته در جهت افزايش توليد و ارتقاي سطح بهره‌وري واحدهاي صنعتي و توليدي ارائه كرد و همچنين روساي انجمن ها به بيان نقطه نظرات و خواسته هاي خود پرداختند/س


برچسب ها: لازمه ، افزایش ، بهره وری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.