پژوهشگران فرانسوی روش جدیدی برای پیش بینی وضعیت بیمار ایجاد کرده اند و با گردهم آوردن داده های مختلف درمورد بیمار در یک نرم افزار ویژه، می توانند صراحتا بگویند که بیمار از حالت اغما بیرون خواهد آمد یا نه.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از يورونيوز؛به گفته جراحان اعصاب بیمارستان پیتیه-سلپتریر فرانسه با این روش، دیگر نیازی به انتظار دو ساله برای فهمیدن اینکه بیمار در وضعیت مرگ مغزی خواهد ماند یا نه، نیست.

با استفاده از این ابزار جديد وضعیت بیماران درجه بندی می شود. بیمارانی که بدون هیچ آسیبی از اغما خارج می شوند، طبیعتا از زندگی اجتماعی طبیعی تری برخوردار می شوند. بیمارانی هم هستند که در حداقل وضعیت هوشیاری یا همان وضعیت مرگ مغزی باقی می مانند. 

به گفته "لویی پویباسه"، جراح اعصاب بیمارستان "پیتیه-سلپتریر"، اگر شک و تردیدی وجود دارد، تنها راه ممکن انجام آزمایش و ادامه درمان است. البته هرگز با خانواده ای که خواهان ادامه درمان است مخالفت نمی کنیم. حتی اگر این موضوع برای ما کاملا غیر منطقی باشد. 

"الوآ پارپایون"، نوجوان هفده ساله فرانسوی، به هنگام دوچرخه سواری تصادف کرد و یکماه به اغما فرو رفت. از اولین لحظه های اغمای او در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های شهر پاریس، پزشکان می دانستند که او بیدار خواهد شد. الوآ همچنانکه انتظارش می رفت، پس از یک ماه از کما خارج شد. خانواده او به لطف این روش جدید پیشبینی توانست با امیدواری مقاومت کند و منتظر بماند.

گفتني است، سالانه به دلایل مختلف هزاران نفر به کما فرو می روند. این حالت هفته ها، ماه ها و گاهی سال ها طول می کشد و موجب رنج خانواده ها و اطرافیان می شود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار