معاون سياسي سازمان بسيج دانشجويي با بيان اينکه بسيج در دانشگاه‌ها ظرفيت عظيمي را پرورش داده‌ است، گفت: با وجود موانع و مشکلات گوناگوني که تاکنون بر سر فعاليت‌هاي بسيج دانشجويي بوده، اين نيروي انقلابي تاکنون توانسته از ظرفيت‌هايي که در اختيار داشته نهايت استفاده را کرده و دستاوردهاي قابل توجهي را نيز به دست آورد.

"داوود گودرزي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ در تشريح فعاليت‌هاي سازمان بسيج دانشجويي در سال91 گفت: بسيج دانشجويي همواره در راستاي تربيت و آموزش نيروي جوان همتراز با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تلاش کرده است.

وي با بيان اينکه اين نهاد رسالتي برعهده دارد که دانشجوي جوياي علم را به سوي معارف انقلاب و بنيان‌گذاران انقلاب سوق دهد، اظهارداشت: با اين هدف بسيج در کنار مديريت دانشگاه‌ها و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي کشور قرار گرفته و ظرفيت عظيم دانشجوي بسيجي خود را پرورش مي‌دهد که پس از فارغ التحصيلي نسبت به اصول و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي تعهدي را در خود بيابند.
 
گودرزي با اشاره به اينکه هيچ انقلابي در دنيا نسل سوم خود را در بر نگرفته است، تصريح کرد: نسل‌ بعد در انقلاب‌هايي که تاکنون در جهان صورت گرفته، نسبت به نسل اول خود زاويه پيدا گرفته‌اند، اما در ايران پس از گذشت 34 سال از انقلاب جمهوري اسلامي ايران همچنان به اصول اوليه خود پايبند است و مردم نيز در شرايط مختلف همدلي خود را نشان دادند که دليل آن چيزي جز مثمرثمر بودن راهکارهاي تربيتي بسيج در دانشگاهها نبوده است.
 
 گودرزي در بررسي اقدامات و استراتژي‌هاي دشمنان نسبت به جمهوري اسلامي گفت: حجم انبوه کار رسانه‌اي بدخواهان نظام جمهوري اسلامي در دنيا اين امر را تاييد مي‌کند که شکاف بين نسلها و نابود کردن ريشه‌هاي انقلاب و مذهب تا چه حد در ساختار کشور دخيل و اثرگذار است.
 
وي خاطرنشان کرد: دشمن مي‌داند مردم پشتوانه‌هاي اصلي نظام هستند و ضربه‌هاي جبران ناپذيري که در طي سه دهه اخير متحمل شده از همين طريق بوده، لذا سعي در جداسازي مردم از نظام دارد.
 
گودرزي برگزاري همايش و نمايشگاه‌هاي متعدد و برگزاري اردو در زمينه‌هاي مختلف را بخشي از فعاليت‌هاي سازمان بسيج دانشجويي عنوان کرد و بيان داشت: طرح‌هاي متعدد آموزشي براي سليقه‌ها و شخصيت‌هاي متفاوت را در برنامه‌هاي خود داشتيم.

معاون سياسي سازمان بسيج دانشجويي بيان داشت: از ديگر فعاليت‌هاي عمومي بسيج دانشجويي اردوهاي جهادي هستند که چند سالي به صورت گسترده و با جديت خاص آن را دنبال مي‌کنيم. در اين طيف بالغ بر 1800گروه جهادي در بسيج دانشجويي در حال فعاليت هستند که در تعطيلات تابستان و عيد نوروز و ميان ترم‌ها و تمامي فرصت‌هاي فراغت دانشجويان استفاده مي‌شود و گروههاي مختلف به مناطق محروم اعزام مي‌شوند و دستاوردهاي متعددي نيز در عرصه‌هاي بهداشتي-فرهنگي و عمراني و کشاورزي و ساير مباحث داشتند که کار عظيم و گسترده‌اي است.

معاون سياسي سازمان بسيج دانشجويي برگزاري دوره‌هاي 40 روزه "طرح ولايت" و 12 روزه "طليعه" را از ديگر برنامه‌هاي سازمان بسيج عنوان کرد و گفت: رده‌هاي آموزشي يک هفته‌اي و دوره‌هاي نخبه پروري سياسي از برنامه‌هايي هستند که در طول سال به صورت مستمر براي دانشجويان برگزار مي‌شود.
 
گودرزي با بيان اينکه هزاران دانشجو در سازمان بسيج فعاليت مي‌کنند، گفت: اين تعداد در فصل تابستان به بيش از 15 هزار دانشجوي مي‌رسد که همگي در فعاليت‌هاي آموزشي شرکت مي‌کنند

وي خاطرنشان کرد: موضوعات متنوع سياسي، فرهنگي و اجتماعي در بسيج دانشجويي ظهور پيدا کرده است؛ از سال 90 با راه‌اندازي يک قرارگاه دانشجويي با نام جهاد اقتصادي و با جذب دانشجويان علاقه‌مند فعاليتهاي خود را در زمينه‌هاي اقتصادي پيگيري کرديم که طرح‌هاي خوب و سازنده ارائه شد که بعضي از اين طرح‌ها در جلسات متعدد با مسئولان مجلس، شوراي عالي امنيت ملی، وزارت نفت و.... دستگاه‌هاي اقتصادي بسيار مثبت و مفيد ارزيابي شد.
 
معاون سياسي سازمان بسيج دانشجويي در ادامه گفت: در عرصه فرهنگسازي مطالبه‌گري و کار تخصصي اقتصادي دانشجويان در مرکز و در شهرستان‌ها ورود پيدا کردند که اقدامات سازنده و فعاليت‌هاي دلسوزانه آنها در اين بيانات مختصر و تيتروار نمي‌گنجد، چرا که بسيار گسترده تر از آن است که در چند خط بتوان به آن‌ها اشاره داشت.
 
گودرزي در پايان خاطرنشان کرد: با وجود موانع و مشکلات گوناگوني که تاکنون بر سر فعاليت‌هاي بسيج دانشجويي بوده، اين نيروي انقلابي تاکنون توانسته از ظرفيت‌هايي که در اختيار داشته نهايت استفاده را کرده و دستاوردهاي قابل توجهي را نيز به دست آورده‌ايم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاسی ، بسیج ، دانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار