سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: تیمی منتخب از سوارکاران ایرانی اواخر فروردین 92 به مسابقات آسیایی کره جنوبی اعزام می شوند.

محمود حیدری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: فروردین 92 در این کشور برگزار خواهد شد بنابراین در صدد هستیم تیمی منتخب را به این مسابقات بفرستیم.

سرپرست فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: این برای دومین بار است که سوارکاران کشورمان به کره جنوبی اعزام خواهند شد سال گذشته نیز آنها رهسپار شدند و مقام های خوبی کسب کردند.

حیدری در ادامه گفت: در این رقابت ها 6 نفر از ورزشکاران پرش اعزام شدند که در 6 مسابقه 3 مقام اولی و بقیه در رتبه های بعدی ایستادند.

وی عنوان کرد: مطرح ترین کشورها در پرش با اسب آسیا،ژاپن،کره جنوبی،هنگ کنگ و تایلند هستند و سوارکاران ایرانی نیز چیزی ای آنها کم ندارند.

حیدری گفت: در سال 93 مسابقات 2014 کره جنوبی را خواهیم داشت و می خواهیم در آن حضور داشته باشیم با توجه به فرصت باقی مانده تا این رقابت ها تیم ملی پرش با اسب را تشکیل خواهیم داد و با یک برنامه مدون و درازمدت قصد داریم حضوری موفق در آسیا داشته باشیم.

وی اشاره کرد: در بخش استقامت نیز می خواهیم تیم ملی داشته باشیم و در مسابقات بین المللی شرکت کنیم . این موضوعات در کمیته تیم ملی در حال بررسی است و موانع و مشکلاتی که در این زمینه مطرح است کارشناسی می شود.

حیدری گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات قرنطینه سالهاست از میادین بین المللی دور بودیم به غیر از 2006 میلادی که تیمی منتخب از سوارکاران کشورمان به قطر اعزام شدند تیمی به رقابت های برون مرزی نرفته است و یک وقفه 35-30 ساله ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در سال 91 تلاش های فدراسیون برای برون رفت از مسابقات داخلی و حضور در عرصه های بین المللی نتیجه داد و از اوایل این سال تعدادی از سوارکاران ایرانی به مسابقات لیگ قفقاز که بصورت بین المللی برگزار می شود رهسپار شدند و عنوان های خوبی کسب کردند.
در 4 مرحله اعزام 3 دوره این ورزشکاران با اسب قرضی به میدان رفتند ولی یک دوره با اسب شخصی به رقابت پرداختند البته در این سال تیمی هم به مسابقات کره جنوبی اعزام شدند و خوب درخشیدند.

حیدری گفت: مهمترین دلیلی که ما را از میادین بین المللی دور کرده بود مشکل قرنطینه بود و ما درصدد هستیم این مسئله را با کمک سازمان دامپزشکی حل کنیم.تعاملات و همکاری های خوبی بین ما و آنها صورت می گیرد و هم اکنون سوارکاران کشورمان برای حضور در مسابقات خاورمیانه از این بابت مشکلی ندارند و ما سعی می کنیم با حل کامل معضل قرنطینه بتوانیم بدون مشکل خاصی در رقابت های جهانی نیز شرکت کنیم.

وی افزود: یکی از ورزش های سوارکاری درساژ می باشد با وجود اینکه این ورزش پایه سوارکاری است اما مظلوم واقع شده است و می خواهیم این بخش را نیز توسعه دهیم.

حیدری تأکید کرد: رقابت های درساژ در سال های گذشته خیلی کم مورد توجه قرار گرفته است و در این بخش زیاد کار نشده است و در تقویم فدراسیون نیز نبوده است برای همین در سال 92 تلاش خواهیم کرد با تهیه و تدوین مقررات ملی آن را گسترش دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سوارکاری توصیه ائمه معصومین است و ما باید سعی کنیم تمام رشته های آن را در جامعه توسعه و گسترش دهیم و علاقمندان زیادی را بری آن جذب نماییم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار