آلبوم "آسمان، مهتاب" با صدای "هادی فیض‌آبادی" بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک ایرانی روانه بازار شد.

"هادی فیض‌آبادی" خواننده کشورمان در خصوص "آسمان،مهتاب" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: "آسمان، مهتاب" اولین آلبوم رسمی من است که نوع و آواز آن بر مبنای موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک ایرانی است.
وی با اشاره به تصنیف‌ها و شیوه استفاده از تحریرها گفت: تصنیف‌سازی و استفاده از تحریر و ادوات تحریر به گونه‌ای است که مخاطبان را به یاد آواز‌های سنتی گذشتگان می‌اندازد.
"فیض‌آبادی با اشاره به تصنیف سازی فعلی اظهار داشت: در موسیقی‌سازی و تصنیف‌سازی فعالی، آهنگساز از اشعار بزرگانی چون "سعدی" و "مولانا" و دیگر شعرا، شعری را انتخاب کرده و براساس آن موسیقی مورد نظر را می سازند.
وی با اشاره به شعر و آهنگسازی آلبوم "آسمان، مهتاب" آهنگساز خود اشعار را سروده و با استفاده از احساسات و حالات خود، موسیقی این کار را خلق می کنند.
"فیض‌آبادی" در خصوص استفاده از دستگاه "شور" و ملحقات آن ابراز داشت: در آلبوم "آسمان، مهتاب" از  در فضای مرکب‌نوازی و مرکب‌خوانی تهیه و تصنیف شده و در ابتدا ما از دستگاه شور آغاز کرده‌ایم و در کنار آن از ملحقات دستگاه شور که شامل "ابوعطا"، "بیات ترک"، "افشاری" "دشتی"، "همایون"، و "سه‌گاه" نیز استفاده شده است.
این هنرمند موسیقی کشورمان با اشاره به نوازنده‌های آلبوم "آسمان، مهتاب" گفت:"سینما جهان‌آبادی"، "نوازنده کمانچه"، "کاوه سروریان" نوازنده سنتور، "عرفان گنجه‌ای" نوازنده تار و "آزاد میرزا‌پور" نوازنده تا رباس و عود هستند.
"فیض‌آبادی" با اشاره به نام قطعه‌های این آلبوم افزود: مقدمه‌شور، تصنیف حرمان، تصنیف شب رندان، تصنیف آسمان، مهتاب، آواز‌شور، آواز افشاری، چهار مضراب افشاری، و چهار مضراب مرکب از جمله قطعه‌های اجرا شده این آلبوم هستند.
گفتنی است؛ "هادی فیض‌آبادی" در 28 جشنواره موسیقی فجر امسال با گروه اردیبهشت فعالیت داشته که مورد تقدیر نیز قرار گرفته است.
شایان ذکر است؛ این خواننده از منحصر اساتید بزرگی در آواز چون،"محمد عشاق"، "فریبا داودی"، "حمیدرضا نوربخش"، پویان بیگلر"، مظفر شفیعی" و "احمد ابراهیمی" بهرهمند شده است.
همچنین این آلبوم از سوی شرکت هزار نغمه بسته‌نگار امروز در سه هزار نسخه روانه بازار شده که آهنگسازی آن را "کاوه سروریان" نیز برعهده داشته است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.