بقایای جسد پابلو نرودا شاعر شیلیایی و برنده نوبل ادبیات که سپتامبر 1973میلادی درست چند روز بعد از کودتای اگوستو پینوشه دیکتاتور شیلی درگذشت برای بررسی علت مرگش نبش قبر می شود.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، ماریو کاروزا قاضی شیلیایی ژوئن سال گذشته پرونده مرگ جنجالی شاعر و دیپلمات کمونیست را که در سال هزار و نهصد و هفتاد و یک موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شده بود مجدداً گشود.
 بنا بر گزارش های رسمی، نرودا به علت پیشرفت بیماری سرطان پروستاتش در بیست و سوم سپتامبر 1973 درگذشته است اما با توجه به این که وی دوازده روز بعد از کودتای پینوشه بر ضد سالوادور آلنده دوست صمیمی اش درگذشته گمانه زنی های تازه ای را درباره مرگ وی ایجاد کرده است.
بر اساس شواهدی که به تازگی به دست آمده است گفته می شود احتمالا اگوستو پینوشه دستور مرگ پابلو نرودا را صادر کرده است تا با این کار مانع از آن شود که نرودا که آماده آغاز زندگی خود در تبعید بود به یک ناراضی بلندپایه شیلیایی تبدیل گردد.
مانوئل آرایا منشی خصوصی و راننده نرودا در سال دو هزار و یازده فاش کرد پرستار بیمارستانی که پابلو نرودا در آنجا بستری بود چند ساعت پیش از مرگ وی آمپول مشکوکی به وی تزریق کرده بود.
حزب کمونیست شیلی نیز که متقاعد شده نرودا به مرگ طبیعی فوت نکرده است در دسامبر گذشته از دستگاه قضایی خواست بقایای جسد نرودا را برای بررسی بیشتر نبش قبر کند.
دستگاه قضایی شیلی به تازگی درباره مرگ های مشکوک در دوران دیکتاتوری این کشور تحقیق می کند. سالوداور آلنده نیز نبش قبر شد تا معلوم شود وی خودکشی کرده یا کشته شده است که بر اساس نتیجه پزشکی قانونی گفته شد وی خودکشی کرده است.







برچسب ها: بین الملل ، پابلو ، نرودا ، شیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار