رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: سیستم بانکی با بخشنامه‌ها و صدور اجرائیه فشار را بر فعالان تولیدی و اقتصادی مضاعف کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/حسین پیرموذن امروز در نشست مشترک روسای دادگستری استان و اتاق بازرگانی اردبیل افزود: جهادگران عرصه تولید و رونق اقتصادی کشور به آرامش بیشتر نیاز دارند تا بتوانند در این سنگر نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: جهادگران عرصه تولید و کار آفرینی در سنگر جبهه اقتصادی برای خدمت به کشور و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی جهاد گونه تلاش می‌کنند و انتظار دارند بخش دولتی و سیستم بانکی به جای کار‌شکنی و تحت فشار قراردادن واحدهای تولیدی یاریگر بخش خصوصی باشند.

پیرموذن با بیان اینکه در صورت فراهم شدن بسترهای لازم تولید کنندگان ما می‌توانند تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند، افزود: تا زمانی که در نگرش و استراتژی بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی و تولید تغییرات اساسی صورت نگیرد همچنان شاهد نابسامانی‌های اقتصادی و متوقف شدن چرخ های تولید خواهیم بود.

وی بابیان اینکه سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی بسیار راهگشا است، گفت: در این سیاست ابلاغی دولت مکلف شده برای عملیاتی کردن این سیاست‌ها راهکارهای اجرایی را در کمترین زمان ممکن تنظیم و پیگیری‌های لازم را در این راستا به عمل آورد.

رئیس خانه صنعت و معدن با تاکید بر اینکه نباید در شرایط حساس کشور و بحران اقتصادی تمام مشکلات را بر دوش تولید کننده گذاشت، افزود: یکی از راهکارهای عملی برای خروج از تنگناهای موجود و اشتغال و کار‌آفرینی، باور نقش پر رنگ واحدهای تولیدی در توسعه کشور است بنابراین دولت وظیفه دارد حامی و پشتیبان تولید و تولید کننده باشد.

پیرموذن با اشاره به اینکه اهرم‌های فشار توسط سیستم بانکی و بعضی از دستگاه‌های اجرایی امنیت و آرامش را از بخش خصوصی سلب کرده است تصریح کرد: متاسفانه سیستم بانکی و بعضی از دستگاه‌های اجرایی با صدور اجرائیه، هنجار شکنی و قانون شکنی فشار را بر فعالان تولیدی مضاعف کرده‌اند و سبب شده‌اند تا ضمن کند شدن چرخ‌‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی، به آبرو و حیثیت تلاشگران این عرصه نیز لطمه وارد شده و حتی حریم خصوصی افراد مورد تهدید قرار گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.