سخنگوي ستاد نوروزي تنظيم بازار از تخصيص روغن خام با قيمت مصوب به 40 واحد توليدي روغن نباتي خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، «علي پوركاوه» با بيان اينكه اين تخصيص، با هدف تامين روغن مورد نياز خانوار و صنف صنعتي با نرخ مصوب انجام شده است افزود: بر اين اساس تخصيص انواع روغن پالم، روغن سويا و آفتابگردان نسبت به سال گذشته بيش از 20 درصد افزايش داشته و اين امر براي تثبيت قيمت روغن خانوار و صنف صنعتي در ايام پاياني سال انجام شده است.

وي ادامه داد: با هماهنگي انجام شده بين 40 واحد توليدي روغن نباتي و اتحاديه سراسري صنف قناد و اتحاديه شكر نياز قنادي ها به روغن و شكر برطرف شد.

مديركل تامين و توزيع كالاي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه بر اين اساس مواد خام شيريني با نرخ مصوب تهيه شده است افزود: امسال در مورد قيمت انواع شيريني شب عيد، تغيير قيمتي نخواهيم داشت.

پوركاوه گفت: همچنان روغن مشمول ارز مرجع مي شود و تاكنون تصميمي مبني بر اختصاص نيافتن ارز مرجع براي واردات روغن ابلاغ نشده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه روغن مصرفي خانوار همچنان با همان قيمت مصوب سازمان حمايت در ايام پاياني سال در فروشگاه هاي زنجيره اي و واحدهاي صنفي توزيع خواهد شد افزود: از 8 هزار اتحاديه صنفي بيش از 2 هزار اتحاديه در عرضه كالاهاي اساسي فعال هستند و از واحدهاي صنفي اين اتحاديه ها بصورت مستمر بازرسي مي شود.

پوركاوه با بيان اينكه مردم در هنگام خريد بايد به قيمت درج شده روي كالا توجه كنند افزود:  اگر مردم به مقدار قابل توجهي نيز خريد كردند بايد حتما از فروشنده فاكتور خريد دريافت كنند و اگر ابهامي در قيمت داشتند و يا با تخلفي مواجه شدند با سامانه 124 تماس بگيرند.

وي ادامه داد: از 15 اسفند كه ستاد نوروزي تنظيم بازار تشكيل شد تا كنون 7 هزار گزارش در قالب طرح پايش مشترك اين ستاد رسيدگي شده است. 

سخنگوي ستاد نوروزي تنظيم بازار در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه سهميه مرغ، گوشت و برنج كه در ستاد نوروزي تنظيم بازار به اتحاديه سراسري كاركنان دولت (اسكاد)، اتحاديه فرهنگيان و اتحاديه سراسري كارگران(امكان) اختصاص داده شده بود روز گذشته به آنها تحويل داده شد افزود: توزيع اين اقلام از امروز تا آخر هفته ادامه خواهد داشت./س
برچسب ها: قیمت ، تولید ، روغن ، نباتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار