اخبار و اطلاعات مختلف حاکيست وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا شرکت‌های اروپایی را به اشکال مختلف جهت تعطیلی دفاتر خود در تهران تحت فشار قرار داده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، دولت آمریکا با وجود عدم فعالیت اقتصادی این شرکت‌ها در ایران، از دولت‌های متبوع آنها خواسته به منظور همراهی با عملیات روانی آینده علیه ایران و در آستانه مذاکرات آتی هسته ای و انتخابات ریاست جمهوری 92، شرکت‌های اروپایی به تدریج و با انجام مصاحبه‌های مطبوعاتی با خبرگزاری‌های صهیونیستی، تعطیلی دفاتر خود در تهران را رسانه‌ای نمایند تا سوژه هاي رسانه اي لازم را در اختيار داشته باشد.
هدف دولت آمریکا از این اقدام تلاش جهت افزایش تورم انتظاری در کشور با انجام عملیات روانی می‌باشد.  
 
از طرفي استعمار پیر انگلیس که حاضر به از دست دادن منافع اقتصادی خود نیست، به شرکت نفتی «شل» (که فاقد هرگونه فعالیت اقتصادی در ایران است) دستور داده تا با ترتیب دادن یک مصاحبه نمایشی با خبرگزاری صهیونیستی «رویترز» ‌تعطیلی فعالیت‌ها و دفاتر خود در ایران را اعلام رسانه‌ای کند.
مشابه این اقدام در اوایل سال جاری صورت گرفت که دولت کانادا سفارتخانه خود در تهران را که پیش از این به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های جاری به حالت تعطيل درآمده بود، با ترتیب دادن یک نمایش رسانه ای تعطیلی سفارتخانه خود را سیاسی و حقوق بشری اعلام کرد.  
 
گفته مي شود، شرکت «انگلیسی –هلندی» شل حدود 3 میلیارد دلار بدهی نفتی به جمهوری اسلامی داشته و سعی دارد با اين بهانه ضمن تبعیت از دستور کار  آمریکاييها مبني بر ايجاد يک عمليات رواني، به شکلي از پرداخت بدهی خود به ایران طفره رود. به نظر مي رسد باتوجه به آينده درخشان صنعت نفت جا دارد وزارت نفت جمهوری اسلامی ضمن طرح شکایت حقوقی علیه این شرکت در مجامع بین‌المللی، از حضور مجدد این شرکت‌ها در آينده نزديک در صنایع پرسود و رونق نفت جمهوری اسلامی ممانعت به عمل آورد.  
 
نکته جالب اينکه با وجود فشار آمریکا بر شرکت‌های اروپایی به قطع روابط خود با ایران براساس آمار رسمی منتشره دولت آمریکا، علی‌رغم تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران میزان صادرات شرکت‌های آمریکایی به کشورمان افزایش یافته است.  


برچسب ها: خزانه ، آمریکا ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار