پس از ماه ها تردید برای معرفی جانشین سفیر مقتول آمریکا در لیبی، رییس جمهور آمریکا یک زن را به عنوان سفیر جدید این کشور معرفی کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شهریورماه گذشته و به دنبال انتشار یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام (ص) که در آمریکا ساخته شده بود، موج گسترده ای از اعتراض ها و راهپیمایی های ضد امریکایی جهان اسلام را فرا گرفت.

اعتراض های ضد آمریکایی ابتدا در قاهره با حمله به سفارت آمریکا آغاز شد و سپس در لیبی مردم خشمگین با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، کریس استیونز سفیر و سه دیپلمات دیگر آمریکا را به قتل رساندند. کشته شدن سفیر لیبی و سه دیپلمات آمریکایی موجی از انتقادها را در این کشور علیه دولت اوباما و سازمان جاسوسی آمریکا و توانایی امنیتی آن برای حفاظت از جان دیپلمات های آمریکایی به راه انداخت.

از آن زمان افراد مختلفی برای جایگزینی استیونز مورد بررسی قرار گرفتند و پس از ماه ها تردید برای معرفی جانشین سفیر مقتول آمریکا در لیبی، رییس جمهور آمریکا یک زن را به عنوان سفیر جدید این کشور معرفی کرد.



جونز تاکنون عضو یک گروه پژوهشی واشنگتن موسوم به موسسه خاورمیانه بود. وی قبل از آن نیز از سال 2008 تا 2011 سفیر آمریکا در کویت بود. جونز در 31 سال دوره کاری خود در وزارت امور خارجه به ویژه به خاورمیانه از جمله سوریه، امارات عربی متحده و ترکیه اعزام شده است.

او همچنین از سال 2002 تا 2004 مدیر دفتر امور شبه جزیره عربستان در وزارت خارجه امریکا بود. در صورتی که جونز موافقت سنا را به دست آورد به جای کریستوفر استیونز این مسئولیت را به دست خواهد گرفت. برخی منتقدان تاکید کرده اند حضور یک زن در منطقه ای بحران زده و حساس به هیچ وجه نمی تواند منافع آمریکا را تامین کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار