معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: آگاهی نداشتن از مهارتهای زندگی مهمترین دلیل اختلافات زناشویی در جامعه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدکاظم نظم ده در مشهد به خبرنگاران گفت: مسائل خانوادگی یکی از مهمترین علل مراجعه به مراکز مشاوره است که بخش عمده این اختلافات ناشی از عدم آگاهی از نحوه تعامل با همسر، فرزند و مدیریت مسائل و مشکلات است.


وی گفت: طی طرح تحقیقی که به صورت پایلوت در استان یزد انجام شده است بیش از 50 درصد زوجینی که به دلیل دادخواست طلاق از سوی مراجع قضایی به مراکز مشاوره معرفی شدند ، فاقد توانمندی های تعامل و مهارت های زندگی بوده اند.

وی افزود: این زوجین پس از دریافت مشاوره و خدمات آموزشی مورد نیاز برای ادامه زندگی خود برنامه ریزی کرده اند و همین امر نشان می دهد عدم آگاهی از شیوه های تعامل و مهارت های زندگی که به دلیل عدم دسترسی و یا نبود شرایط محیطی حادث شده است، مهمترین دلیل اختلافات در زندگی مشترک است.

ˈنظم دهˈ، میزان مراجعات به یک هزار مرکز مشاوره در سطح کشور را بسیار کم اعلام کرد و گفت: به صورت میانگین روزانه هر مرکز دو تا سه نفر مراجعه کننده دارد.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: علاوه بر مراکز مشاوره در کشور ، مشاوره اینترنتی و مشاوره تلفنی از طریق خط 1480 نیز به سرعت خدمات مشاوره به افراد ارائه می دهد.

وی اظهارداشت: در سال جاری 20 میلیون نفر در کشور از خدمات پیشگیرانه در بخشهای مختلف بهره مند شده اند/س

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.